رئیس اتاق اهواز در نشست هم‌اندیشی با هیات تجاری چین

زمینه سرمایه‌گذاری خارجی و به‌روزرسانی تکنولوژی صنایع فولاد خوزستان فراهم است

در نشست اتاق اهواز با هیات تجاری چین، ضمن تشریح ظرفیت‌های صنعت فولاد استان خوزستان و زمینه‌های سرمایه‌گذاری و تأمین نیاز، هیات تجاری چین برای سرمایه‌گذاری در این استان اعلام آمادگی کرد.
تاریخ: 16 مرداد 1403
شناسه: 70583

 نشست هم‌اندیشی هیات تجاری چین با شرکت‌های فولادی استان خوزستان که به همت اتاق اهواز و در راستای توسعه بازارهای تجاری ویژه اعضای اتاق برگزار شد، ضرورت تسهیل فرآیندهای تجاری با کشور چین در زمینه سرمایه‌گذاری و همچنین تأمین مواد اولیه، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز در صنایع فولادی مورد تأکید قرار گرفت.

در این دیدار هیات تجاری چین علاوه بر معرفی محصولات تولیدی بخصوص در زمینه الکترود، برای سرمایه‌گذاری در استان خوزستان اعلام آمادگی کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با تأکید بر اینکه خوزستان یکی از قطب‌های تولید فولاد در ایران است، گفت: زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در به‌روزرسانی تکنولوژی صنایع فولادی استان با هدف شتاب در ایجاد ارزش‌افزوده محصول فراهم است.

محمدجواد امانی افزود: خوزستان علاوه بر مزیت توان و قدرت بالای تولید انواع محصولات فولادی به‌واسطه داشتن بنادر و مرزهای خاکی ظرفیت بزرگی برای صادرات دارد.

وی با بیان اینکه چین یکی از مبادی مهم تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع فولادی همچون الکترود است، ادامه داد: تهیه این‌گونه کالاها بدون واسطه و همچنین فشار تحریم‌ها از چین برای تولیدکنندگان آسان‌تر است.

امانی ادامه داد: مدیریت مناسب زمان خرید و نحوه مبادله و معامله کالا ازجمله مهم‌ترین انتظارات شرکت‌های فولادی خوزستان از شرکت‌های چینی است.

رئیس اتاق اهواز با اشاره به اینکه هیات‌های مختلف چینی همواره از شرکت‌های فولادی استان بازدید دارند افزود: تلاش داریم تا به‌طور مستقیم با شرکت‌های تولیدکننده الکترود ارتباط تجاری سازنده ایجاد شود تا در کمترین زمان و با سهولت این محصول به دست تولیدکنندگان فولاد در استان برسد.

اعلام آمادگی هیات تجاری کشور چین برای همکاری با واحدهای تولیدی خوزستان

آرش میرزایی پارسا، مدیر بخش بین‌الملل شرکت چینی «هبی ژوپنگ» در این نشست، گفت: این شرکت چینی سالانه ۹۰ هزار تن الکترود تولید می‌کند که بیشتر در بازار چین و آمریکا به فروش می‌رسد.

وی افزود: این شرکت تمایل به فروش محصول خود به شرکت‌های فولادی خوزستان را دارد و آمادگی همکاری و تعامل با این استان را دارد.

میرزایی پارسا گفت: برخی قوانین مالی و یا غیرمالی در کشور موانعی را بر سر راه فروش الکترود ایجاد کرده که امید است با همکاری و مساعدت مسئولان این مسیرها هموارتر شود.

وی همچنین برای راه‌اندازی خط تولید کاغذ در استان و سرمایه‌گذاری این شرکت چینی در صنعت تولید کاغذ استقبال کرد.

وی گفت: امکان تولید کاغذ از کاغذ باطله و باگاس در استان وجود دارد که در صورت همراهی مسئولان استان آمادگی راه‌اندازی این خط تولیدی در خوزستان فراهم است.

بازدید هیات تجاری کشور چین از خطوط تولیدی شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز

بعد از برگزاری این نشست، اعضای هیات تجاری چین با حضور در شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران ضمن بازدید از خطوط تولید کارخانجات این شرکت، با مدیران این واحد تولیدی دیدار و از نزدیک زمینه‌های همکاری مشترک را مورد بررسی قرار دادند.

خوزستان دارای ۹ شرکت تولیدکننده محصولات فولادی است که این شرکت‌ها از ۲ نوع الکترود کوره و آل اف را برای تولید استفاده می‌کنند. مصرف سالانه الکترود کوره در استان خوزستان یک‌میلیون تن است که ۸۰ درصد آن توسط شرکت فولاد خوزستان مصرف می‌شود.

موضوعات :
در همین رابطه