میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اهواز در نشست شورای گفت‌وگوی خوزستان مطرح کرد

پرداخت نشدن حق بیمه مشاغل سخت در پروژه ها، مشکل ساز است

محمدجواد امانی، رئیس اتاق اهواز به اشاره به مصوبه ملی پرداخت حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور در پروژه‌ها از سوی کارگزار، گفت: اجرا نشدن این مصوبه باعث بروز مشکلاتی برای کارگر، کارفرما و پیمانکار شده است.

09 اردیبهشت 1403
کد خبر : 1364
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز، گفت: پرداخت چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور در پروژه‌ها دیده نشده و باعث ایجاد مشکلاتی بین کارگر و کارفرما و پیمانکار شده است.

محمدجواد امانی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان، افزود: در آبان سال گذشته در سطح ملی مصوب شد که واگذارکننده کار موظف به پرداخت این حق بیمه است؛ اما تاکنون گزارشی از سوی اداره کار خوزستان در این خصوص حاصل نشده است.

رئیس اتاق اهواز ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی پرداخت حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور را به کارگزار محول کرده اما هنوز سازوکار این مصوبه مشخص نشده است.

امانی با اشاره به دستور کار دیگر نشست اظهار کرد: مفاصا حساب (تسویه) هر پرونده پیمانکار به پرونده دیگری مرتبط نیست و تأمین اجتماعی هر پرونده را به‌صورت جداگانه باید بررسی کند.

وی ادامه داد: در مواردی تخلفاتی دیده شده که تأمین اجتماعی بدهی یک پرونده پیمانکار را به سایر پرونده‌های آن ارتباط می‌دهد و مشکلاتی را برای بخش خصوصی ایجاد کرده است.

بخش خصوصی برای جذب سرمایه‌گذار همکاری کند

استاندار خوزستان افزایش تولید و توسعه اقتصادی استان را منوط به همفکری و هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی دانست و گفت: بخش خصوصی برای جذب سرمایه‌گذار بیشتر در استان همکاری کند.

علی‌اکبر حسینی محراب افزود: ضرورت دارد سرمایه‌گذاران جدید در استان جذب شود و موانع بر سر راه سرمایه‌گذاری و تولید استان رفع شود.

استاندار خوزستان تأکید کرد: برای افزایش صادرات، تقویت بازاریابی و ارتباط با کشورهای هدف بازار استان، دولت و بخش خصوصی باید با یکدیگر همکاری کنند.

وی گفت: مباحث مربوط به جهش تولید باید یکی از برنامه‌های اولویت‌دار استان باشد و با شناخت موانع و رفع آن‌ها برای جذب سرمایه‌گذار اقدام شود.

حسینی محراب تصریح کرد: بانک‌ها و دستگاه‌های مختلف نیز برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان پای‌کار بیایند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی باید به سمت توسعه سرمایه‌گذاری و تولید حرکت کند.

دولت موانع را به حداقل برساند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: جهش تولید با مشارکت مردم محقق می‌شود و دولت باید موانع حضور مردم در عرصه تولید را به حداقل برساند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز محمد راضی جلالی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا جهش تولید در استان محقق یابد.

وی ادامه داد: در بخش صدور مجوزها که مورد تأکید استاندار خوزستان است چالش‌های جدی در خوزستان وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان اظهار کرد: جلساتی را با دستگاه‌هایی که در صدور مجوزها دخالت دارند برگزار و مقرر شد از درگاه ملی مجوزها استعلام و مجوزها به‌صورت یکپارچه صادر شود.

موضوعات :
در همین رابطه