ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 24 تیر 1403

رئیس اتاق اهواز در نشست شورای گفت‌وگوی استان خوزستان

شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر باید از مالیات ارزش‌افزوده معاف باشند

رئیس اتاق اهواز گفت: سازمان مالیاتی به خاطر تفسیر اشتباه از قانون، نسبت به اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده، از شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر اقدام کرده است؛ درحالی‌که طبق قانون این شرکت‌ها باید از مالیات ارزش‌افزوده معاف باشند.

23 تیر 1403
کد خبر : 70388
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: مطابق با بررسی‌های دبیرخانه شورای گفت‌وگوی استان خوزستان، شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر باید از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده معاف باشند.

محمدجواد امانی در هشتاد و سومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان، افزود: این در حالی است که سازمان امور مالیاتی با تفسیر اشتباه از قوانین موجود نسبت به اخذ این مالیات از شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر اقدام کرده که قانونی نیست.

وزیر اقتصاد وارد عمل شود

در ادامه نشست، استاندار خوزستان نیز با تأکید بر اینکه اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده از شرکت‌های حمل مسافر قانونی نیست گفت: بر اساس استفساریه مجلس شورای اسلامی، از وزیر اقتصاد درخواست می‌شود تا از تفسیر اشتباه سازمان امور مالیاتی در این خصوص جلوگیری شود.

علی‌اکبر حسینی محراب اظهار کرد: با توجه به اختلاف‌نظری که میان اداره کل مالیات استان و بخش خصوصی در رابطه با دریافت ارزش‌افزوده از بارنامه‌های حمل‌ونقل ایجاد شده در این جلسه تصمیماتی برای رفع این اختلاف‌نظر اخذ شد.

وی افزود: بر اساس قانون تمامی ارکان حمل‌ونقل عمومی از پرداخت ارزش‌افزوده معاف هستند؛ به همین جهت باتوجه به اختلاف‌نظر ایجاد شده و بر مبنای درخواستی که اداره کل امور مالیاتی خوزستان از سازمان پایانه‌ها و مسافربری استان کرده، در این جلسه به این موضوع رسیدگی شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه در قانون آمده است که هیچ مبلغی از بارنامه‌های اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی دریافت نشود، پیشنهاد دادیم که این موضوع به وزیر اقتصاد برای تصمیم‌گیری ارجاع داده شود.

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان در بخش دیگری از این ‌نشست گفت: اگر تاکسی‌های اینترنتی از سطح ملی مجوز فعالیت بین‌شهری و استانی دارند که بر اساس قانون فعالیت می‌کنند اما اگر این مرکز برای آن‌ها صادر نشده است، کانون انجمن پایانه‌ها و شرکت‌های مسافربری می‌تواند از مراجع قضایی مشکلات خود را پیگیری کند.

وی بیان کرد: در زمینه مشکلات نظم و امنیت نیز باید با نیروی انتظامی مکاتباتی صورت گیرد؛ ضمن شناسنامه‌دار کردن خودروهای بیرون از پایانه باید امنیت مسافران در خارج از پایانه‌ها نیز برقرار شود.

وضعیت شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر در خوزستان نگران‌کننده است

قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان نیز در این نشست گفت: کسب‌وکار شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر در استان با چالش‌های جدی ازجمله خودروهای پلاک شخصی روبرو هستند که نیاز است تا دستگاه‌های مربوطه در زمینه راهکارهای فوری را در دستور کار قرار دهند.

شهلا عموری اظهار کرد: گلایه‌هایی زیادی از سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌های مسافربری شهرداری اهواز وجود دارد.

وی ادامه داد: به‌رغم پرداختی‌های متعدد شرکت‌ها به این سازمان، اما خدمات‌رسانی مطلوبی را شاهد نیستیم.

نایب‌رئیس اتاق اهواز خاطرنشان کرد: خودروهای پلاک شخصی به پدیده نگران‌کننده‌ای برای امنیت مسافران و همچنین حفظ کسب‌وکار شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر تبدیل شده است.

وی افزود: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان درخواست دارد که سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌های مسافربری شهرداری اهواز هرچه زودتر نسبت به ساماندهی پایانه‌ها اقدام کند.

موضوعات :
در همین رابطه