با هدف درآمدزایی در ورزش

بانک بزرگ آمریکایی، اسپانسر جام‌جهانی 2026 شد

بانک آمریکا، به عنوان دومین بانک بزرگ ایالت متحده با امضای قراردادی به عنوان اسپانسر جدید جام‌جهانی 2026 معرفی شد تا به گفته مدیران این بانک، از فرصت ببینده‌های میلیاردی این مسابقات برای جذب مشتری استفاده کند.
تاریخ: 10 شهریور 1403
شناسه: 70787

جام‌جهانی 2026 فوتبال در حالی قرار است به میزبانی مشترک آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار شود که در فاصله دو سال تا آغاز این مسابقات، اسپانسرهای مختلف در حال عقد قرارداد با فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برای استفاده از این فرصت جهت درآمدزایی هستند.

جام جهانی فوتبال 2026 با حضور 48 تیم و برگزاری 104 مسابقه در 16 شهر میزبان کانادا، مکزیک و ایالات متحده، بزرگترین دوره در تاریخ مسابقات خواهد بود.

بانک آمریکا (Bank of America Corp) اسپانسر جدید جام‌جهانی 2026 خواهد بود و این بانک به دنبال درآمدزایی از میلیاردها بیننده بین‌المللی مسابقات فوتبال است.

به گفته مدیران، این بانک که دومین بانک بزرگ ایالات متحده محسوب می شود، اولین اسپانسر بانکی رقابت‌های جام‌جهانی خواهند بود. آنها قصد دارند در شهرهای میزبان، چه در داخل و چه خارج از استادیوم، حضور فیزیکی داشته باشند تا از مشتریان جدید و موجود استفاده کنند.

دیوید تایری، مدیر ارشد دیجیتال بانک آمریکا و رئیس بازاریابی جهانی این بانک در مصاحبه‌ای گفت: «ورزش بهترین مکان برای جذب مشتریان است. مخاطبان بزرگ و متنوع آنجا هستند.»

مبلغ قرارداد فیفا با بانک آمریکا مستقر در کارولینای شمالی در شارلوت فاش نشد؛ اما تایری گفت که این قرارداد اسپانسری بزرگ‌ترین حمایتی است که تا به امروز انجام شده است. Sports Business Journal (SBJ) ارزش این قرارداد را حدود 100 میلیون دلار عنوان کرده است.

این قرارداد، بانک آمریکا را به اولین بانک جهانی تبدیل می‌کند که با فیفا شریک می‌شود. بانک آمریکا به پنجمین اسپانسر در رده دوم فیفا تبدیل می‌شود و به Budweiser، McDonald's، Unilever's Dove Men+Care و Mengniu می‌پیوندد. برای جام‌جهانی 2022 قطر، فیفا هفت اسپانسر در دو رده حامی مالی برتر خود داشت.

جام‌جهانی 2026 بستری را برای شرکت‌های مصرف‌کننده مانند بانک آمریکا و شرکای موجود از جمله Visa Inc  Coca-Cola و Qatar Airways فراهم می‌کند تا تبلیغاتشان را به طرفداران ورزش در سراسر جهان برسانند.

برایان موینیهان، مدیر اجرایی بانک آمریکا گفت: فوتبال، مردم دنیا را به هم پیوند می‌زند. جام جهانی فرصتی فوق‌العاده برای تجلیل و نحوه ارائه خدمات برای مشتریان و جوامعی است که در سراسر ایالات متحده و سراسر جهان به آنها خدمات می‌دهیم.»

مدیر ارشد دیجیتال بانک آمریکا نیز انتظار دارد که میلیاردها بیننده در پلتفرم‌های مختلف 39 روز مسابقات را تماشا کنند: «مخاطبان بسیار زیادی این مسابقات دارد و ما می‌توانیم در مرکز توجه باشیم و نشان دهیم که بانک چه کاری می‌تواند انجام دهد.» به گفته تایری، این شرکت بیش از شش ماه وقت صرف کرده است تا برای حمایت مالی به فیفا پیشنهاد دهد.

او گفت که علاوه برتبلیغات محیطی و تلویزیونی در طول جام‌جهانی، این بانک در نظر دارد رویدادهای اختصاصی را در حاشیه مسابقات ارائه دهد.

موضوعات :
در همین رابطه