رئیس اتاق بیرجند خبر داد

2 پایانه خرید تخم‌مرغ جهت صادرات، به استان خراسان جنوبی اختصاص یافت

علیرضا خامه زر، رئیس اتاق بجنورد در تشریح مصوبات شورای گفت‌وگوی خراسان جنوبی، اعلام کرد: طبق مصوبه این شورا و در راستای مطالبه فعالان بخش خصوصی، 2 پایانه خرید تخم‌مرغ جهت صادرات به استان خراسان جنوبی اختصاص یافت.
تاریخ: 17 شهریور 1403
شناسه: 70814

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به درخواست فعالان اقتصادی صنعت طیور در پنجاه و یکمین جلسه شورای گفت‌وگو اعلام داشت: خواسته فعالان اقتصادی این صنعت در خصوص صادرات تخم‌مرغ آن است که بجای واردات تخم‌مرغ از سایر استان‌ها و صادرات آن، از سهمیه داخل استان استفاده گردد و سهمیه صادرات بر مبنای توان تولید واحدها به آنان اختصاص یابد.

وی در ادامه با توجه به تولید تخم‌مرغ مازاد بر نیاز استان گفت: در حال حاضر در استان پایانه، خرید قراردادی تخم‌مرغ را با توجه به اعلام اتحادیه میهن از سایر استان‌ها انجام می‌دهد که با توجه به تولید مازاد در استان، انتظار می‌رود خرید از داخل استان انجام گیرد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان این مطلب که صادرات تخم‌مرغ استان و عملکرد مرکز توزیع در سال جاری گفت: این مرکز مکلف شده جهت صادرات بجای استفاده از تخم‌مرغ تولید شده در استان از سایر استان‌ها تخم‌مرغ خریداری و وارد چرخه صادرات کند.

وی با اشاره تولید بیش از سه برابر نیاز استان و وجود مرز مشترک با کشور افغانستان گفت: به دلیل توازن در توزیع استان‌ها، سهم صادرات و توزیع تخم‌مرغ به شرکت میهن واگذار شده است.

خامه زر اظهار کرد: موضوع صادرات تخم‌مرغ استان در شورای گفت‌وگوی استان مطرح و مصوب شد که اتحادیه مرغداران ماکیان شرق درخواست مرغداران تخم‌گذار (فارم‌های اصلی تولیدکننده) را جمع‌آوری و به جهاد کشاورزی استان جهت پیگیری از طریق وزارتخانه منعکس کند.

رئیس اتاق بیرجند گفت: با توجه به اقدامات انجام شده توسط مسئولان استانی و پیگیری‌های مجدانه جهاد کشاورزی استان، این موضوع محقق و دو پایانه تخم‌مرغ در استان مشخص شد تا با هماهنگی اتحادیه مرکزی مرغداران میهن اقدام به جمع‌آوری تخم‌مرغ با قیمت تضمینی و به‌صورت نامحدود با رعایت استانداردهای لازم کنند.

موضوعات :
در همین رابطه