رئیس صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد

مسیر اقتصاد آمریکا برای فرار از رکود مورد تایید است

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت که اقتصاد آمریکا در مسیر فرود نرم قرار دارد زیرا سیاست پولی این کشور، تورم را بدون واردکردن اقتصاد به رکود، کاهش داده است.
تاریخ: 06 مهر 1403
شناسه: 71014

کریستالینا جورجیوا رئیس صندوق بین‌المللی پول با تائید مسیر اقتصاد آمریکا برای فرار از رکود، از این کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان نام برد که در دورانی که بیشتر کشورهای جهان با کندی اقتصاد دست‌وپنجه نرم می‌کنند، از رشد اقتصاد جهانی حمایت کرده است.

کریستالینا جورجیوا روز سه‌شنبه در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ در مجمع جهانی کسب‌وکار در نیویورک گفت که فدرال رزرو به‌طورکلی با نگه‌داشتن نرخ بهره در بالاترین حد خود قبل از کاهش نیم واحدی در اوایل ماه جاری، عملکرد درستی داشته است.

او در پاسخ به سؤالی در مورد تورم آمریکا گفت که اقتصاد آمریکا در موقعیت بسیار خوبی است. آمریکا به اقتصاد جهانی کمک کرده است تا در این زمان بسیار دشوار سرپا بماند.

جورجیوا، که قرار است دومین دوره پنج‌ساله رهبری این سازمان جهانی را در اول اکتبر آغاز کند، همچنین از بازارهای نوظهور در آسیا به‌عنوان حامیان توسعه اقتصاد جهانی نام برد. او تکرار کرد که صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصاد جهانی را در سال جاری  ۳٫۲ درصدی می‌بیند و این صندوق قرار است پیش‌بینی خود را در چشم‌انداز اقتصاد جهانی در ماه آینده طی نشست‌های سالانه خود به‌روزرسانی کند.

در همین رابطه