رئیس اتاق همدان در مراسم بزرگداشت روز مهندس

مهاجرت نخبگان ایرانی در واقع خروج نسل ها از کشور است

همایش  بزرگداشت روز مهندس با مشارکت اتاق همدان برگزار شد و رئیس اتاق این استان هم در همایش سخنرانی کرد.
تاریخ: 07 اسفند 1395
شناسه: 7211

رئیس اتاق همدان در این همایش گفت:  مهاجرت نخبگان ایرانی صرفاً به معنای خروج یک نفر نیست بلکه درواقع خروج نسل‌هاست و انتقال ژن‌های مستعد نخبگان به خارج کشور است.

علی‌اصغر زبردست گفت: استفاده مفید از نیروی کار مهندسان جوان با تقویت بخش خصوصی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود تا روند تجاری‌سازی ایده‌ها سریع‌تر انجام‌شده و فعالیت‌های فکری دانش‌آموختگان ما منجر به ایجاد ارزش‌افزوده و تولید ثروت شود.

زبردست خواستار  اجرای دستورالعمل دولت مبنی بر تولید ۲۰ درصدی ادارات دولتی در تولید برق خورشیدی، از دانش فنی و توانمندی‌های مهندسان و مبتکران همدان شد.

رئیس اتاق همدان افزود:  با جذب و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن باید سطح فنی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و واحدهای اقتصادی خود را ارتقا دهیم.

زبردست با اشاره به انقلاب صنعتی در اواسط قرن هجدهم پیشرفت علم و تکنولوژی را در چهار مرحله مورداشاره قرارداد که از انقلاب صنعتی تا انقلاب ارتباطات را در برمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ایران یکی از چند کشور سرآمد جهان در تربیت مهندسان و دانش‌آموختگان فنی است اما مهم‌تر از تربیت نیروی انسانی، برنامه‌ریزی برای استفاده و به کار گرفتن و حفظ آن‌ها در بازار کار است.

بزرگداشت روز مهندس با محوریت تعامل صنعت و دانشگاه و ارائه تجربیات کارآفرینی توسط کارآفرینان برتر استان همدان برگزار شد.

موضوعات :
در همین رابطه