رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق همدان در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان

برای ارائه خدمات فنی و مهندسی در آفریقا بررسی‌های اولیه را انجام داده‌ایم

رئیس اتاق همدان معتقد است با توجه به نیاز مسکن در آفریقا، فعالان استان می‌توانند به‌خوبی در کشورهای این منطقه فعالیت کنند.

22 آذر 1395
کد خبر : 5849
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان همدان با حضور استاندار و رئیس اتاق همدان برگزار شد.

رئیس اتاق همدان طی این مراسم با اشاره به اعزام حیات‌های تجاری از این اتاق به غنا گفت: بررسی‌های اولیه برای ارائه خدمات فنی و مهندسی  در آفریقا انجام‌شده و با توجه به نیاز مسکن در آفریقا، فعالان استان می‌توانند به‌خوبی در این منطقه وارد شوند.

علی‌اصغر زبردست افزود: در بخش معدن و کشاورزی غنا واردشده‌ایم و با توجه به پتانسیل‌های معدنی دو طرف، فرصت خوبی برای همدان ایجاد می‌شود.

زبردست با اعلام اینکه حضور و فعالیت در آفریقا برای کشور منافع زیادی دارد، گفت: کشورهای آفریقایی آمادگی حضور فعالان اقتصادی ما را دارند و نیاز است که دولت کمک کند.

وی با بیان اینکه باید در ارتباط با غرب آفریقا خطوط کشتی‌رانی راه‌اندازی شود، افزود: دولت موافقت کرده که کشتی‌رانی راه‌اندازی شود اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است زیرا کشتی‌رانی به دنبال سهم خواهی از تسهیلاتی است که دولت برای ایجاد بازارهای جدید در نظر گرفته است.

رئیس اتاق همدان با اشاره به اینکه باید برای کشتی‌رانی کشور رقیب ایجاد کرد، تصریح کرد: اگر از خطوط کشتی‌رانی کشورهای دیگر استفاده کنیم این سهم خواهی نیز پایان خواهد یافت.

عملکرد اتاق همدان

رئیس اتاق همدان در بخش دیگری از سخنانش پیرامون عملکرد اتاق همدان در دوره هشتم هیات نمایندگان گفت: وقتی اتاق را تحویل گرفتیم حدود 380 نفر عضو داشتیم که 4 کرسی در اتاق ایران به ما اختصاص‌یافته بود و به همین دلیل فعالان اقتصادی را باید ترغیب کنیم تا به عضویت اتاق درآیند.

زبردست با بیان اینکه امروز تعداد کارت‌های بازرگانی همدان به 517 عدد رسیده ادامه داد حدود 68 درصد افزایش عضو داشتیم اما به اهدافی که در نظر گرفته بودیم، هنوز نرسیدیم و باید به هزار 800 عضو برسیم.

ساماندهی تشکل ها

وی بابیان اینکه در بخش کشمش و سفال دو تشکل وجود دارد، خاطرنشان کرد: به دنبال ساماندهی تشکل‎ها بودیم زیرا هرچقدر فعالان اقتصادی منسجم‌تر شوند موفق‌تر خواهیم بود.

زبردست با اشاره به اینکه تا امروز حدود هفت تشکل را راه‌اندازی کرده‌ایم،گفت: تشکل طلا و جواهر، اتحادیه آسانسور و پله‌برقی، صنعت پخش استان با حضور حدود 40 شرکت پخش دارویی و غذایی، زنان بازرگان ملایر و همدان و تشکیل تشکل شرکت‌های دانش‌بنیان  ازجمله این تشکل‌ها است.

رئیس اتاق همدان بابیان اینکه تشکل تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار نیز در حال شکل‌گیری است، گفت: همچنین ایجاد تشکل برای گردو و سیر، تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبل و منبت و سنگ استان را نیز دنبال می‌کنیم.

زبردست بابیان اینکه قزوین و زنجان و کاشمر در حوزه کشمش وارد شدند افزود تشکیل انجمن ملی کشمش را برای ملایر  و تشکل صنایع سیمان و بتن را نیز دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد کمیسیون‌های تخصصی از هشت به 10 عدد رسیده است تصریح کرد: در سطح کشور به‌خوبی این کمیسیون‌ها ظاهر شدند.

در این نشست از صادرکنندگان نمونه سال 1395  استان همدان تجلیل شد.

اسامی صادرکنندگان نمونه بدین شرح است: مسعود توتونچیان (صنایع غذایی سحر)، منصور قدمی (سیمان هگمتان)، نصرت اله ابراهیمی مفتخر (چینی نام)، علیرضا جوزانی (شبنم صحرا)،  قاسمعلی آشفته (فاران شیمی)، بهرام حاتمی (تیزاب تاک)، خسرو حاتمی (خشکبار طلایی 555)، امیر چگینی (بازرگانی چینی)، عادل بشیری جلال (سفال تاج)، خسرو فخیم هاشمی (شیشه همدان)، هدایت شجاعی (پنیر خامه ملایر)، حسین ابراهیم خانی (یاقوت ناب)، علی محمودی (بازرگانی محمودی)، حمیدرضا غفاری (باراد گستر)، منوچهر رضایی (بهتاک ملایر)، صادق میشت مست هراتی (سیمین نورد)، ابوالقاسم مهاجر (شرکت بافتینه).

موضوعات :
در همین رابطه