رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

پدرام سلطانی در همایش نقش رونق اقتصادی در پیشگیری از آسیب‌های‎ اجتماعی:

قوی‌ترین بخش نظام قضائی، باید بخش پیشگیری باشد

24 آبان 1395
کد خبر : 5315
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دومین همایش‌ ملی نقش رونق اقتصادی در پیشگیری از آسیب‌های‎ اجتماعی با همکاری اتاق همدان برگزار شد و نایب‌رئیس اتاق ایران نیز در این همایش طی سخنانی بر اهمیت امر پیشگیری در آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: امروز قوی‎ترین بخش در نظام قضایی باید بخش پیشگیری و اقتصاد باشد و انتظار جامعه این است که معاونت پیشگیری و اقتصادی قوه قضائیه فعال‎ترین معاونت باشند.

نایب‌رئیس اتاق ایران بابیان اینکه باید به اهمیت پیشگیری به‌عنوان یک مؤلفه مهم توجه شود،گفت: از طرفی اهمیت اقتصاد به حدی است که آن را در درون پیشگیری تعریف کردند.

سلطانی افزود: در نظام مدیریتی ما تصمیم نگرفتن جرم نیست، درحالی‌که بسیاری از مشکلات به خاطر تصمیم نگرفتن، تعلل در تصمیم‎گیری و تأخیر در تصمیم‌گیری‌ها است.

وی بابیان اینکه فعالان اقتصادی در صورت داشتن محیط قضایی و حقوق مناسب برای کسب‌وکار می‏‎توانند بازیگر خوبی برای توسعه اشتغال و پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی باشند، افزود: کشور در ادواری رشد اقتصادی بالایی داشت و در آن دوران متکی به نفت بوده است که یکی از این دوران از سال 84 تا 92 بود که گزارش‎ها نشان می‎دهد آسیب‌های اجتماعی نه‌تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه افزایش داشته است.

نبود رونق اقتصادی کرامت انسانی را زیر سؤال می‌برد

رئیس موسسه آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در همایش نقش رونق اقتصادی در پیشگری از آسیب‌های اجتماعی گفت: اگر مردم شغل و درآمد مناسبی داشته باشند، اسیر آسیب‌های اجتماعی نمی‌شوند.

 حسین میر محمدصادقی در این مراسم گفت: امروز برای هر چیزی راه نفوذی هست و راه نفوذ آسیب‌های اجتماعی نبودن رونق اقتصادی است چراکه اگر در جامعه‌ای صنعت نباشد به‌تبع آن آسیب‌های اجتماعی همچون بیکاری، اعتیاد، طلاق و مهاجرت‌ها پیوسته در حال افزایش خواهد بود

دبیر علمی همایش بابیان اینکه مسائل اقتصادی نقش مهم و اساسی در آسیب‌های اجتماعی دارد افزود آسیب‌های اجتماعی بیشتر گریبان گیر اقشار آسیب‌پذیر است

وی با اشاره به اینکه نبود رونق اقتصادی کرامت انسانی را زیر سؤال می‌برد، گفت: باید کاری کنیم که مردم تولیدکننده یا آفریننده ثروت باشند نه صدقه گیرنده و اگر برای کرامت انسان‌ها ارزشی قائل نشویم باید در انتظار پیامدهای منفی بسیار باشیم

رئیس موسسه آموزش و پژوهشی اتاق ایران بیان کرد: مسئله آسیب‌های اجتماعی و مسئله رونق اقتصادی که جلوگیری کننده از آسیب‌هاست از اهمیت بالایی برخوردار است باید از تولید پرثمر و اقتصاد شکوفا بهره‌مند باشیم تا بتوان از این آسیب‌ها جلوگیری کرد

دبیر علمی همایش با اشاره به اینکه زمینه برای حرکت به سمت رونق اقتصادی فراهم است بیان کرد به‌تبع رونق اقتصادی می‌توان کرامت انسانی را تضمین کرده و از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

میر محمدصادقی بابیان اینکه امید می‌رود همایش تأثیرات لازم را برای بهبود روند امور در کشور داشته باشد اظهار داشت: همایش نباید تنها برای همایش بوده و بلکه باید نتایج مناسبی را در پی داشته باشد.

 

موضوعات :
در همین رابطه