غلامحسین شافعی در همدان؛

نیازمند ائتلاف‌سازی در خانواده بزرگ بخش خصوصی هستیم

نشست فعالان اقتصادی استان همدان با حضور رئیس اتاق ایران ، استاندار همدان و جمعی از فعالان اقتصادی استان برگزار شد.
تاریخ: 17 اردیبهشت 1396
شناسه: 8284

نشست فعالان اقتصادی استان همدان با حضور رئیس اتاق ایران، استاندار همدان و جمعی از فعالان اقتصادی استان برگزار شد.

رئیس اتاق ایران در این نشست گفت: یکپارچگی و وحدت در میان تشکل‌ها و فعالان اقتصادی و تعامل سازنده بین دولت و بخش خصوصی در استان همدان مثال‌زدنی است و آنچه در این مدت در اتاق همدان انجام شده می تواند چراغ راه ما در اتاق ایران باشد.

غلامحسین شافعی با برشمردن ظرفیت‌های بخش خصوصی کشور در اقتصاد گفت: امروز برای استفاده بهتر از این ظرفیت‌ها به یک صدای رسا و یکپارچه و و به یک ائتلاف‌سازی بزرگ در میان خانواده فعالان بخش خصوصی نیاز داریم.

شافعی با تأکید بر لزوم تعامل بخش دولتی و خصوصی گفت: برای ترسیم نقشه آینده توسعه در کشور، باید بین بخش خصوصی و دولتی هم افزایی و تعامل صورت گیرد.

رئیس اتاق ایران همچنین با اشاره به تغییرات در روند تولید و مصرف جهانی گفت: در یک دهه گذشته تولید ما از تولید جهانی پیروی نکرده اما مصرف ما چنین تبعیتی را نشان می دهد.

شافعی  با بیان اینکه محدودیت های فراوان ناشی از تحریم و شکاف تکنولوژیک ناشی از آن ضربات مهلکی به تولید ایران وارد کرده گفت: مشکلات تولیدی یک سلسله مشکلات دیگر به وجود می آورد و اقتصاد را متاثر می کند.

شافعی در مورد وظایف اتاق‌ها هم گفت: وظیفه ما در اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور، شناسایی ریشه های مشکلات و معرفی آنها به تصمیم گیران و شراکت در تصمیم سازی های موثر و مفید است.

طی سفر رئیس اتاق ایران به همدان مزاسم کلنگ‌زنی ساختمان جدید اتاق همدان نیز برگزار شد.

موضوعات :
در همین رابطه