رادیو مجازی اتاق ایران - 31 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق قم عنوان کرد

تولید داخلی نیاز به همراهی بانک‌ها دارد

ابوالفضل خاکی رئیس اتاق قم می‌گوید موانع بانک‌ها برای ارایه تسهیلات بانکی به بخش خصوصی همچنان به عنوان مانعی بر سر راه فعالیت این بخش باقی است.

14 آبان 1396
کد خبر : 10872
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
ابوالفضل خاکی رئیس اتاق قم می‌گوید موانع بانک‌ها برای ارایه تسهیلات بانکی به بخش خصوصی همچنان به عنوان مانعی بر سر راه فعالیت این بخش باقی است.

ابوالفضل خاکی، رئیس اتاق قم -عکس: محمد علیمهدی

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم گفت: در حال حاضر ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و بازرگانان باوجود بخش‌نامه‌های بانک مرکزی همچنان پا برجاست. تا زمانی که تحریم‌های داخلی برداشته نشود قدرت حضور تولید کننده ایرانی در بازارهای خارجی کمرنگ می‌ماند.

ابوالفضل خاکی با اشاره به اجلاس روسای اتاق‌های بازرگانی حاشیه دریای خزر افزود: این اجلاس با حضور رئیس اتاق ایران، تعدادی از روسای اتاق‌های سراسر کشور و 70 نفر از فعالان اقتصادی در آستراخان روسیه برگزار و بر ظرفیت‌های قابل‌توجه کشورهای منطقه برای مراودات تجاری بیش از گذشته تأکید شد.

خاکی با اشاره به افتتاح سرای تجارت ایرانیان در آستراخان از برپایی غرفه‌ای به نام اتاق قم، جهت ارائه تولیدات استان خبر داد و افزود: متأسفانه باوجود تلاش‌های بخش خصوصی برای افزایش مراودات تجاری، تحریم‌های داخلی به‌ویژه مشکلات بانکی ازجمله عدم همراهی با تولیدکنندگان و بازرگانان در ارائه تسهیلات و درصد بالای بهره‌های بانکی باقی است و سبب عدم رقابت‌پذیری و حضور کم‌رنگ کالای ایرانی در حوزه‌های مختلف صنایع شیمیایی و کشاورزی شده است.

وی با اشاره به فرصت‌های تجاری بین استان قم و آستراخان افزود: با توجه به نشست‌ها و بازدیدهایی که از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آستراخان انجام شد، فرصت مناسبی برای ارائه محصولات کشاورزی و کشت برون‌مرزی برای فعالان حوزه کشاورزی استان قم در آستراخان فراهم است.

رئیس اتاق قم ابزار امیدواری کرد با حل مشکلات سر راه تولید، استان قم بتواند از فرصت‌های حضور در بازارهای جدید بهره‌مند شود.

موضوعات :
در همین رابطه