رادیو مجازی اتاق ایران - 16 مرداد 1403

در نشست موافق قدیری با عضو هیات رئیسه فدراسیون تولیدکنندگان خوراک دام اتحادیه اروپا مطرح شد

آموزش، انتقال تکنولوژی و ماشین‌آلات محور همکاری ایران و اروپا

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در نشستی با عضو هیئت رئیسه فدراسیون تولیدکنندگان خوراک دام اتحادیه اروپا ضمن اشاره به همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا، حوزه‌های مختلف به ‌خصوص آموزش، انتقال تکنولوژی و ماشین آلات را از جمله محورهای مستعد برای همکاری‌های دو طرف برشمرد.

29 آبان 1396
کد خبر : 11106
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در نشستی با عضو هیئت رئیسه فدراسیون تولیدکنندگان خوراک دام اتحادیه اروپا ضمن اشاره به همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا، حوزه‌های مختلف به ‌خصوص آموزش، انتقال تکنولوژی و ماشین آلات را از جمله محورهای مستعد برای  همکاری‌های دو طرف برشمرد.

کریستینا دو سوزا که در قالب هیاتی به همراه کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا به ‌تهران سفر کرده بود، پس از بازدید از مراکز تولید شیر، گوشت و تخم مرغ و همچنین یکی از کارخانه‌های تولید خوراک دام، پیشرفت های ایران در صنعت دام و طیور را چشم‌گیر خواند و گفت: امروز فصل جدیدی از توسعه تجارت و تولید را می‌توان در صنعت دامپروری ایران دید.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در نشست با دو سوزا گفت: حضور هیات بلندپایه کشاورزی و دام اتحادیه اروپا در تهران نشان‌دهنده عزم جدی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در بخش خوراک دام، طیور و آبزیان است.

موافق قدیری  افزود: بعد از برجام همکاری‌های خوب و مثبتی بین ایران و اتحادیه اروپا در بخش های مختلف بخش کشاورزی علی الخصوص مکمل و مواد افزودنی خوراک دام آغازشده و آینده روشنی را برای توسعه روابط دو طرف در این زمینه پیش‌بینی می‌کنیم.

به گفته موافق قدیری زمینه‌های همکاری بین ایران و اتحادیه اروپا متنوع  است و آموزش، انتقال تکنولوژی، مواد افزودنی، مکمل، ماشین آلات می‌تواند محور همکاری‌های دو طرف قرار گیرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تأکید بر ضرورت بازاریابی برای محصولات ایرانی در بازارهای اروپایی و منطقه ای گفت: ما نیازمند حمایت و کمک اتحادیه اروپا برای رسیدن به بازارهای جهانی در عرصه محصولات پروتئینی و انواع خوراک دام، طیور و آبزیان هستیم؛ همچنین روش‌های تولید و تجارت ما هم به دانش و تکنولوژی‌های روز دنیا نیاز دارد و امیدواریم از کمک این فدراسیون در این زمینه‌ها بتوانیم استفاده کنیم.

موافق قدیری در ادامه بر  اهمیت همکاری‌های آموزشی میان ایران و اتحادیه اروپا تأکید کرد و گفت: آشنایی تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات دامی و خوراک دام ما با استانداردهای اروپایی نیز می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های دوطرف باشد.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران سرمایه‌گذاری مشترک بین اتحادیه اروپا و ایران را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در حوزه های بسیاری امکان سرمایه‌گذاری مشترک وجود دارد به‌ویژه در زمینه خوراک دام و تولید مشترک دو طرف می‌توانند کل بازار وارداتی یک و نیم میلیون تنی منطقه اطراف ایران را تحت پوشش قرار دهند.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران افزود: سفر هیات رئیسه فدراسیون تولیدکنندگان خوراک دام اروپا به تهران سرآغاز دور جدیدی بر همکاری‌های بخش خصوصی ایران و اتحادیه اروپا در بخش خوراک دام خواهد بود و ما آمادگی داریم همکاری جدیدی در زمینه کشاورزی با اتحادیه اروپا داشته باشیم.

قدیری بر لزوم انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین دو طرف تأکید کرد و گفت: با توجه به زمینه‌های متنوع و چشم‌اندازهای آینده همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا به ویژه در حوزه ایمنی و امنیت غذایی، بخش خصوصی ایران آمادگی دارد تا همکاری‌ با اتحادیه اروپا را در قالب یک برنامه جامع مشخص ادامه دهد.

اتحادیه اروپا به دنبال تقویت همکاری‌های اقتصادی با ایران

عضو هیات رئیسه فدراسیون تولیدکنندگان خوراک دام اروپا نیز در این دیدار گفت: ما علاقه‌مند به توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران هستیم. می‌دانیم که در این چند سال ظرفیت زیادی برای همکاری‌های مشترک در تولید خوراک دام با ایران بوجود آمده است.

کریستینا دو سوزا گفت: بعد از جلسه رئیس فدراسیون تولید کنندگان خوراک دام اتحادیه اروپا با رئیس انجمن صنایع خوراک دام ایران در ایتالیا، این فدراسیون در حال برنامه ریزی جهت انعقاد تفاهم نامه همکاری و نحوه اجرای توسعه همکاری های ایران و اروپا می باشد.

وی تاکید کرد: تولید خوراک دام در اروپا مبتنی بر ترکیبی از دانش، مهارت ها، روش ها و سنت های مرتبط با ماهیگیری، دامداری، فرآوری و مصرف غذا است.

او با استقبال از صحبت‌های رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در مورد تولید مشترک ایران و اتحادیه اروپا و ارسال تولیدات به بازارهای کشورهای همسایه‌ ایران گفت: ایران می‌تواند برای اتحادیه اروپا هاب منطقه و مرکز توزیع باشد؛ ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.

فیل هوگان، کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا نیز در این نشست  با اشاره به دیدار خود با وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا اقلامی مانند ماهی قزل‌آلا و شترمرغ آزادانه از ایران به اتحادیه اروپا صادر شوند. همچنین مقرر شده است از سال 2018 واردات محصولات گوشتی اتحادیه اروپا به ایران آزاد شود.

کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا با استقبال از توسعه همکاری‌ها میان انجمن خوراک دام ایران و فدراسیون تولیدکنندگان خوراک دام اتحادیه اروپا گفت: باید از فرصت‌های به وجود آمده استفاده کرده و نتایج مذاکرات را خیلی زود عملیاتی کرد؛ مردم باید اثرات این مذاکرات را ببینند.

در همین رابطه