رادیو مجازی اتاق ایران - 20 مرداد 1403

مدیر پروژه راهبری زنجیرهٔ تأمین کالای شکر شرکت بازرگانی دولتی ایران

خرید50 هزار تن شکر سفید از کارخانه‌های قند

مدیر پروژه راهبری زنجیرهٔ تأمین کالای شکر شرکت بازرگانی دولتی ایران، از آغاز مرحله نخست خرید بخشی از شکر سفید تولیدی کارخانه‌های قند چغندری در کشور از ابتدای هفته جاری خبر داد.

19 دی 1396
کد خبر : 11724
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیر پروژه راهبری زنجیرهٔ تأمین کالای شکر شرکت گفت: با توجه به افزایش میزان تولید چغندرقند در سال جاری، که رسیدن به خودکفایی در تأمین قند و شکر مورد نیاز کشور را نوید می‌دهد، بخشنامه خرید مقدار50 هزار تن شکر سفید استحصالی توسط کارخانه‌های قند چغندری به شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی استان‌ها ابلاغ شده است.

علی‌رضا فیاضی افزود: در این راستا، قرارداد مرحلهٔ اول خرید به میزان 50 هزار تن شکر سفید تولید داخلی از تعداد 26 کارخانه قند چغندری، که در سال جاری از کشاورزان چغندرقند خریداری کرده‌اند، توسط شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی استان‌ها تنظیم و منعقد شده است.

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: میزان شکر سفید قابل خریداری از هر کارخانه با هماهنگی انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر کشور و برحسب میزان خرید چغندرقند از کشاورزان تعیین و به شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی استان‌ها جهت انجام عملیات خرید ابلاغ شده است.

مدیر پروژه راهبری زنجیرهٔ تأمین کالای شکر شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در سال جاری میزان تولید چغندرقند کشور به بیش از 7 میلیون و 500 هزار تن رسیده است که رکوردی بی‌سابقه در کشور است.

فیاضی اظهار کرد: با توجه به میزان چغندرقند تولید شده، پیش‌بینی می‌شود که امسال 1.9میلیون تن شکر در کشور تولید شود، که با توجه به نیاز مصرفی 2.2 میلیون تنی سالانه، وارد مرحله‌ای از خودکفایی در تأمین این کالای اساسی شده‌ایم.

وی با بیان اینکه در گذشته بیش از 50 درصد شکر مورد نیاز مصرفی کشور از طریق واردات تأمین می‌شد، گفت: در سال‌های نه‌چندان دور بالغ‌بر یک‌میلیون تن شکر خام وارد کشور می‌شد.

فیاضی افزود: با تدابیر دولت و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در زمینه افزایش خوداتکایی ملی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، در سال جاری حدود 90 درصد از کل نیاز کشور به شکر از طریق تولید داخلی و تنها 10درصد از محل واردات تأمین خواهد شد.

در همین رابطه