رادیو مجازی اتاق ایران - 18 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق شیراز در شورای گفت وگوی استان

شهرداری واحدهای تولیدی را از پرداخت عوارض تبلیغات شهری معاف کند

جمال رازقی، رئیس اتاق شیراز معتقد است شهرداری شیراز باید در راستای کمک و تقویت به واحدهای تولیدی این شهر، آن ها را از پرداخت عوارض از تابلوهای کسب، پیشه و تجارت معاف کند.

06 اسفند 1396
کد خبر : 12405
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 نوزدهمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس با هدف بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان در محل اتاق شیراز برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در این نشست گفت: شهرداری شیراز در راستای کمک و تقویت به تولید استان، واحدهای تولیدی این شهر را از پرداخت عوارض از تابلوهای کسب، پیشه و تجارت معاف کند.

جمال رازقی بیان کرد: امروز واحدهای تولیدی در شرایط نامناسبی قرار دارند که نیاز است همه دستگاه های اجرایی و خدماتی در استان و شیراز اقداماتی برای حمایت و تقویت از بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی انجام دهند تا این واحدها سرپا بمانند.

وی با بیان اینکه حل و فصل مشکلات فعالان اقتصادی استان اولویت ما در اتاق شیراز است، افزود: به جرات می گوییم تا امروز مشکل هر فعال اقتصادی استان که به اتاق شیراز مراجعه کرده را در سطح استان پیگیری و حل کردیم و مشکلاتی که نیاز به پیگیری در سطح ملی بوده نیز دنبال کرده ایم.

رازقی با تقدیر از حمایت دستگاه های اجرایی و به ویژه دستگاه قضایی استان از فعالان اقتصادی فارس اظهار کرد: با همکاری و تعامل خوب اتاق شیراز و دستگاه قضایی در استان، در هفته گذشته 9 مورد ممنوع الخروجی فعالان اقتصادی استان رفع شد که این اتفاق ارزشمندی در فضای اقتصادی استان است.

وی ادامه داد: فضای کسب و کار استان ارتباط مستقیم با اشتغال و بیکاری دارد که هرچه این فضا مساعد باشد میزان بیکاری نیز کمتر است.در حال حاضر فضای کسب و کار استان فارس بین رتبه یک تا پنج کشور قرار دارد که پیش از این در رتبه 27 قرار داشتیم.

رازقی عنوان کرد: شاخص اخذ اعتبار از منابع مالی یکی از شاخص های مهم درپایش فضای کسب و کار است که بررسی این شاخص در سطح کشور، بر عهده اتاق شیراز به عنوان یکی از چهار اتاق بزرگ کشور قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: اگر ارائه گواهی سوء پیشینه از فرآیند راه اندازی کسب و کار در ایران حذف شود، امکان ارتقای حدود ۳۰ رتبه فضای کسب و کار ایران در عرصه بین الملی را فراهم می کند.

رئیس اتاق شیراز افزود: عمده جواب های گواهی سوء پیشینه، مساعد و مثبت است اما زمان انجام کار را طولانی می کند که اگر این مشکل در حوزه اقتصاد حل شود، تاثیر مفیدی بر شرایط کسب و کار کشور می گذارد.

رازقی گفت: پیرو برگزاری همایش ملی ثبت شرکت ها در اتاق شیراز، رئیس اتاق ایران در قالب نامه ای از قوه قضائیه درخواست کرد استعلام گواهی سوء پیشینه از فرآیند راه اندازی کسب و کار در کشور حذف و یا برخط شود.

تاکید استاندار فارس بر کاهش کارگروه های اقتصادی در استان

استاندار فارس در این نشست گفت: تمامی دستگاه های استان فارس مکلف به رفع مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی استان در مجموعه های خود هستند و اگر مسائل در مجموعه ها حل نشد، مشکل را در کارگروه ها مطرح کنند.

اسماعیل تبادار بیان کرد: کاهش کارگروه ها در راستای رفع مشکلات اقتصادی در استان موضوع مهمی است که باید مد نظر همه دستگاه های اجرایی و مجموعه ها در استان باشد زیرا یکی از راه های توسعه و رشد اقتصادی، کاهش موارد اداری است. همچنین تمام دستگاه های اجرایی و خدمات رسان استان موظفند که از هرگونه اقدامی که در جهت کارآفرینی، ایجاد اشتغال و رونق تولید انجام می شود حمایت کنند.

تبادار اظهار کرد: برخی واحدهای تولیدی استان امروز با مشکلاتی مواجه هستند که حمایت و کمک به رفع مشکلات آنها را وظیفه خود می دانیم و اعلام می کنیم که نسبت به شرایط آنها بی تفاوت نیستیم و هرگونه اقدامی لازم باشد انجام خواهیم داد.

استاندار فارس با اشاره به آمارهای ارائه شده در خصوص وضعیت فضای کسب و کار استان نیز افزود: انتخاب یک جامعه آماری ثابت برای بررسی این موضوع ممکن است نتواند به شکل روشن شرایط فضای کسب و کار را برای ما تبیین کند بلکه باید سعی شود از نمونه های آماری متفاوت برای این امر استفاده شود.

تبادار در خصوص مطالبات برخی شرکت ها و واحدهای تولیدی استان از برخی وزارتخانه ها هم ادامه داد: تقاضا و خواسته های این شرکت ها از طریق مکاتبه وجلسات حضوری با وزرا و معاونین وزارتخانه ها در دست پیگیری است. امیدواریم بتوانیم روند پرداخت مطالبات این شرکت ها را سرعت بخشیم.

موضوعات :
در همین رابطه