رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق بوشهر در نشست بررسی مشکل نوسانات نرخ ارز

تغییر سیاست‌های ارزی و گمرکی، روند تجارت را کند کرده است

خورشید گزدرازی، رئیس اتاق بندر بوشهر می گوید: با توجه به مشکلات ارزی در حوزه ملی، ثبت سفارش کالا بسیار کند شده است. بخش خصوصی می تواند در شرایط کنونی با راهکارهای سازنده به کمک دولت بشتابد.

20 شهریور 1397
کد خبر : 15290
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست بررسی مشکل نوسانات نرخ ارز در حوزه فعالیت‌های اقتصادی استان بوشهر در محل اتاق بوشهر با حضور رئیس اتاق برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر در این نشست گفت: باتوجه به مشکلات ارزی در حوزه ملی، بخش خصوصی می‌تواند در شرایط کنونی با راهکارهای سازنده به کمک دولت بشتابد.

خورشید گزداری افزود: با وجود اینکه دولت اعلام کرده ارز واردات کالاهای اساسی را تامین می کند ولی برخی از واردکنندگان، اقلامی را وارد کرده اند که در لیست کالای ممنوعه قرار گرفته است. با توجه قرار گرفتن این نوع کالاها در لیست اقلام ممنوعه چنانچه وارد کنندگان مابه التفاوت ارز را نیز پرداخت کنند امکان ترخیص کالای خود را ندارند.

گزدرازی ادامه داد: اکنون گروه اولویت کالایی واردکنندگان دستخوش تغییر و تحولات فراوانی است. اگر پس از ثبت سفارش گروه اولویت کالایی تغییر کند این امر باعث مشکلات زیادی فراروی فعالان اقتصادی در حوزه واردات می شود.

رئیس اتاق بوشهر ادامه داد: در ارتباط با کالاهای وارداتی باید ساز و کاری لحاظ شود تا کالاهای ثبت سفارش شده که ارزی دریافت نکرده اند براساس ظرفیت های گنجانده شده در قانون، زمینه ترخیص آنها فراهم شود.

وی گفت: روند ترخیص کالا در گمرک‌های کشور و بویژه بوشهر به دلیل مشکلات عمده در حوزه ارز و ثبت سفارش کالا کند شده است. همچنین از 21 مرداد ماه امسال هزینه‌های بندری به نرخ دلار محاسبه می‌شود که این موضوع بار مالی فراوانی برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است.

گزدرازی اضافه کرد: در ارتباط با سوخت شناورها سه ماه است مقرر شده نرخ های داخلی ابلاغ شود ولی تاکنون خبری نشده است. با این وجود در بخشی که مربوط به افزایش 2 برابری هزینه هاست، فورا اجرایی شده است.

موضوعات :
در همین رابطه