رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

مدیر عامل جامعه نیکوکاری ابرار در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران خبر داد

تامین نیاز تحصیلی بیش از ۶ هزار دانش‌آموز با طرح «دوباره مهر»

جامعه نیکوکاری ابرار پیش از شروع سال تحصیلی جدید برنامه مدونی را جهت حمایت از دانش‌آموزان نیازمند ترتیب داد. بر همین اساس نیازهای آموزشی 6574 دانش‌آموز در سراسر کشور اعم از کیف، کفش، لوازم التحریر، روپوش و نوشت افزار شناسایی و با کمک خیران کشور تامین شد.

05 مهر 1397
کد خبر : 15505
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
جامعه نیکوکاری ابرار پیش از شروع سال تحصیلی جدید برنامه مدونی را جهت حمایت از دانش‌آموزان نیازمند ترتیب داد. بر همین اساس نیازهای آموزشی 6574 دانش‌آموز  در سراسر کشور اعم از کیف، کفش، لوازم التحریر، روپوش و نوشت افزار شناسایی و با کمک خیران کشور تامین شد.

علی اصغر خامنوی، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار درباره اجرای طرح «دوباره مهر» پیش از آغاز تحصیلی سال 97-98 گفت: جامعه نیکوکاری ابرار پیش از شروع سال تحصیلی جدید برنامه مدونی را جهت حمایت از دانش‌آموزان نیازمند ترتیب داد. بر همین اساس نیازهای آموزشی 6574 دانش‌آموز  در سراسر کشور اعم از کیف، کفش، لوازم التحریر، روپوش و نوشت افزار شناسایی و با کمک خیران کشور تهیه و به آنان هدیه داده شد.  

علی‌اصغر خامنوی در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» افزود: مناطق محروم و عمدتا روستاهای 9 استان‌ کردستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، ایلام، چهار و محال بختیاری، کرمانشاه، سمنان و گلستان از جمله استان‌هایی بودند که بیشترین حمایت‌ها را در طرح دوباره مهر دریافت کرده‌اند. سایر استان‌های کشور هم متناسب با میزان محرومیت و همچنین نیازهای احصاء شده، از خدمات این طرح بهره‌منده شدند. 

به گفته خامنوی قبل از شروع این طرح خیرخواهانه، اطلاع‌رسانی گسترده‌ای به کلیه تشکل‌های وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و همچنین فعالان اقتصادی صورت گرفت و در نهایت با توجه ویژه ریاست اتاق ایران و حمایت‌های مالی این اتاق و همچنین کمک‌های سایر خیرین کشور، منابع مالی مورد نیاز  طرح دوباره مهر تامین شد.   

مدیر عامل جامعه نیکوکاری تصریح کرد: ابرار نوشت افزارها به تفکیک مقاطع آموزشی دوره اول ابتدایی، دوره دوم ابتدایی، دوره اول و دوره دوم متوسط متناسب با نیاز آموزشی دانش آموزان تهیه و تلاش شد تا توزیع با برنامه­ریزی منسجم و نظارت دقیق صورت پذیرد. مشارکت قابل‌توجه اتاق‌های بازرگانی استانی و همچنین همکاری دفاتر نمایندگی جامعه نیکوکاری ابرار در استان‌ها، سبب شد در مقایسه با سال گذشته، این طرح در سال 97  در ابعاد بسیار وسیع‌تر و به شیوه‌ای موثرتر انجام شود.   

مشارکت مجامع خیریه بین‌المللی در طرح «دوباره مهر»

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار همچنین از مشارکت ایرانیان خارج از کشور در اجرای طرح دوباره مهر خبر داد. به گفته او موسسه «مهدویه توکیو ژاپن» امسال یکی از حامیان مالی این طرح بود و  با همراهی جامعه نیکوکاری ابرار نقش قابل‌توجهی در تهیه اقلام کمک‌تحصیلی دانش آموزان به‌ویژه در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه داشته است.

خامنوی در ادامه از طرح حمایت تحصیلی از دانش آموزان و دانشجویان در شهرها و روستاهای مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته به‌عنوان یکی از طرح‌های اصلی جامعه نیکوکاری ابرار خبر داد و گفت: جامعه نیکوکاری ابرار تلاش می‌کند تا با شناسایی دانش آموزان مستعد، در قالب «اعطای کمک‌هزینه تحصیلی» حمایت‌های لازم را از دانش آموزان با استعداد و پرتلاش در مناطق محروم به عمل آورد. در حال حاضر بیش 1400 دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت جامعه نیکوکاری ابرار قرار دارند که حمایت این تشکل از دانش‌آموزان مستعد معمولا تا مرحله دانشگاهی و  فارغ‌التحصیلی نیز ادامه دارد.

فعالان اقتصادی، همراهان همیشگی جامعه نیکوکاری ابرار

مدیر عامل جامعه نیکوکاری ابرار با بیان این نکته که از ابتدای شکل‌گیری جامعه نیکوکاری ابرار، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی همراه همیشگی این تشکل غیرانتفاعی بوده‌اند، گفت: خوشبختانه فعالان اقتصادی در کنار فعالیت اقتصادی خود توجه ویژه‌ای به امور خیریه‌ای دارند و جامعه نیکوکاری ابرار هم از ابتدای تاسیس خود تلاش کرده است تا به‌صورت هدفمند این حمایت‌های مالی را در راستای مسئولیت های اجتماعی اتاق ایران جهت ببخشد.

در همین رابطه