رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار

طرح توسعه روستایی ابرار یک مدل جامع از توسعه پایدار است

طرح توسعه پایدار روستایی جامعه نیکوکاری ابرار در 11 روستا از سه استان کردستان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به اجرا درآمده است. به اعتقاد علی اصغر خامنوی مدیر عامل ابرار ،این طرح یک مدل جامع از توسعه پایدار است که می‌توان آن را در تمامی مناطق کشور به اجرا درآورد.

05 آبان 1397
کد خبر : 15989
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

جامعه نیکوکاری ابرار در سال 1389به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و جمعی از فعالان بخش خصوصی سراسر کشور، به‌عنوان تشکلی غیرانتفاعی و غیردولتی وابسته به اتاق‌ ایران تأسیس شد.

راه‌اندازی نمایندگی‌های وابسته به جامعه نیکوکاری ابرار در سراسر کشور، اجرای طرح حمایت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد در قالب اعطای بورس تحصیلی، اجرای طرح توسعه پایدار روستایی، تأسیس مراکز آموزشی و ایجاد فضاهای عمومی در مناطق محروم از مهم‌ترین دستاوردهای جامعه نیکوکاری ابرار در سراسر کشور است.

طرح توسعه پایدار روستایی ابرار تاکنون در 11 روستا از سه استان کردستان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به اجرا درآمده است. این طرح در تلاش است تا ضمن شناخت ظرفیت‌های توسعه روستا با مشارکت مردم، به آموزش و توانمندسازی افراد بپردازد و آنها در در مسیر توسعه پایدار قرار دهد.

به گفته علی اصغر خامنوی مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار طرح توسعه پایدار روستایی جامعه نیکوکاری ابرار با تأکید بر کارآفرینی و اشتغال، به ابعاد اجتماعی و محیط زیستی توسعه نیز توجه دارد.

او با اشاره به طرح ایجاد زنبورداری و تولید عسل در منطقه سارال کردستان گفت: این طرح یکی از دستاوردهای جامعه نیکوکاری ابرار است که با شناخت منطقه در ابعاد مختلف و آموزش و توانمندسازی افراد، منجر به تولید و اشتغال پایدار شده است.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار همچنین تأکید کرد: طرح توسعه پایدار روستایی یکی از طرح‌های بنیادی و مهم جامعه نیکوکاری ابرار است.

او با تاکید بر پتانسیل‌های ملی این طرح گفت: سند توسعه پایدار روستایی که توسط جمعی از کارشناسان مجرب در جامعه نیکوکاری ابرار تهیه و تدوین‌شده است با کمک‌های اتاق بازرگانی ایران تاکنون به نتایج بسیار مهم و دستاوردهای خوبی در مناطق مختلف کشور رسیده است که به عنوان یک مدل جامع از توسعه پایدار، می‌توان آن را در تمامی مناطق کشور به اجرا درآورد.

در همین رابطه