رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

به همت جامعه نیکوکاری ابرار

مدرسه 3 کلاسه روستای گاوآهنتو در کردستان افتتاح شد

جامعه نیکوکاری ابرار در جریان طرح توسعه پایدار روستایی، مدرسه 3 کلاسه روستای گاوآهنتو واقع در شهرستان دیواندره کردستان را تکمیل و افتتاح کرد. این مدرسه طبق استانداردهای روز ساخته شده و تمامی تجهیزات آموزشی موردنیاز 51 دانش‌آموز این روستا نیز در آن تأمین شده است.

05 آبان 1397
کد خبر : 16008
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار از افتتاح مدرسه سه کلاسه روستای گاوآهنتو واقع در شهرستان دیواندره استان کردستان خبر داد و گفت: روستای گاوآهنتو یکی از روستاهای هدف طرح توسعه پایدار روستایی ابرار است که در مرحله شناخت ظرفیت‌ها، مشخص شد باوجود برخورداری از ظرفیت‌های توسعه‌ای بسیار، فاقد فضای آموزشی مناسب است درنتیجه تکمیل مدرسه سه کلاسه مقطع ابتدایی این روستا در دستور کار جامعه نیکوکاری ابرار قرار گرفت.

علی‌اصغر خامنوی افزود:  تلاش کرده‌ایم در تکمیل بنا استانداردهای روز را رعایت کرده و تمامی تجهیزات آموزشی موردنیاز 51 دانش‌آموز این روستا تأمین شود.

خامنوی ضمن تشریح رویکرد متفاوت ابرار در حوزه آموزش و توانمندسازی مناطق هدف، گفت: طرح ایجاد، تکمیل و بهسازی فضاهای آموزشی، تولیدی، فرهنگی و مذهبی با هدف گسترش عدالت آموزشی به‌ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور، یکی از فعالیت‌های ابرار است که با مشارکت فعالان اقتصادی به‌ویژه اعضای اتاق‌های بازرگانی اجرا می‌شود و با همین شیوه، تاکنون 18 بنای آموزشی، تولیدی، فرهنگی و مذهبی در جای‌جای کشور احداث یا تکمیل شده است.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار، اصلاح مداوم روش‌های حمایتی و شناسایی روش‌های مؤثرتر و هدفمندتر را رویکرد اصلی ابرار عنوان کرد و افزود: بر این باوریم که شناسایی نیاز واقعی جامعه محلی، نخستین گام در طراحی و اجرای هر فعالیت توانمندساز است.

خامنوی ضمن تشریح رویکرد متفاوت ابرار در حوزه آموزش و توانمندسازی مناطق هدف، تاکید کرد: طرح ایجاد، تکمیل و بهسازی فضاهای آموزشی، تولیدی، فرهنگی و مذهبی با هدف گسترش عدالت آموزشی به‌ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور، یکی از فعالیت‌های ابرار است که با مشارکت فعالان اقتصادی به‌ویژه اعضای اتاق‌های بازرگانی اجرا می‌شود.  

به گفته او تاکنون 18 بنای آموزشی، تولیدی، فرهنگی و مذهبی در سراسر کشور احداث یا تکمیل شده است.

خامنوی تصریح کرد: در تلاشیم با بررسی و تحلیل تجربیات ابرار و دیگر مؤسسات خیریه و نیکوکاری و همچنین با همکاری متخصصان دانشگاهی کشور، روش‌های مؤثرتر کمک و حمایت از جمعیت‌های آسیب‌پذیر را شناسایی و اجرایی کنیم.

در همین رابطه