رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

پدرام سلطانی در نشست با اعضای انجمن کارآفرینان جوان استانی

انجمن‌های کارآفرینی جوانان روی شناسایی ضعف‌های فرهنگی تمرکز کنند

پدرام سلطانی نایب‌رئیس اتاق ایران در نشست با اعضای انجمن کارآفرینان جوان استانی، کارکردهای اصلی این انجمن را جانشین پروری، توجه به مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها، شبکه‌سازی و کارآفرینی دانست.

01 دی 1397
کد خبر : 16882
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب‌رئیس اتاق ایران طی نشستی با اعضای انجمن کارآفرینان جوان استانی از تعارض‌های موجود بین فرهنگ عمومی کشور و مسیری که باید برای توسعه طی شود، صحبت کرد و خواستار شناسایی ضعف‌های فرهنگی و اجتماعی موجود در سطح جامعه توسط اعضای این انجمن‌ها شد.

به باور پدرام سلطانی، انجمن‌های کارآفرینان جوان توانایی آن را دارند که به کمک قدرت خلاقیت و ابتکار موجود، راهکارهای مناسب برای ورود ایران به مسیر توسعه را پیدا کنند.

وی همچنین کارکردهای انجمن کارآفرینی را مورد توجه قرار داد و گفت: اولین بعد از فعالیت‌های اعضای انجمن، توجه به جانشین پروری است. نسل جوان باید بتوانند در قالب این انجمن، کار غیرانتفاعی، فعالیت اجتماعی و تشکل‌گرایی را تمرین کرده و توانایی به عهده گرفتن مسئولیت‌های بزرگ‌تر را به دست آورند.

بر اساس اظهارات وی برای جانشین پروری، چارچوبی مدون وجود دارد و حتی اصول آن به صورت بین‌المللی نیز تهیه شده است. انجمن‌ها می‌توانند با استفاده از این تجربیات جهانی، قدم‌های مفیدی در راستای جانشین پروری بردارند.

نایب‌رئیس اتاق ایران با نگاه به فرهنگ عمومی جامعه و ناهماهنگی آن با مسیر توسعه، تصریح کرد: ویژگی‌های لازم برای آموزش مشارکت در بین کودکان کشور وجود ندارد و این یک دغدغه مهم و اساسی است که برای آن فکری کرد.

سلطانی از انجمن‌های جوانان خواست که تمرکز خود را روی شناسایی ضعف‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه بگذارند و سپس با اولویت‌بندی آن‌ها، راه‌حل‌های مناسب برای مقابله با این موانع را پیدا کنند.

وی ادامه داد: اعضای انجمن‌های کارآفرینان جوان لازم است ارزش‌های سازمانی خود را تدوین و با ترویج آن‌ها بین اعضای خود، تلاش کنند این ارزش‌ها را در سطحی گسترده‌تر مطرح کنند. متأسفانه نسل‌های پیش نتوانستند در این وادی موفق باشند.

سلطانی خاطرنشان کرد: جامعه توسعه پیدا می‌کند که همه در آن فرصت مشارکت داشته باشند. به همین دلیل در این انجمن‌ها جایگاهی برای نقش‌آفرینی خانم‌ها در نظر گرفتیم.

وی کارآفرینی را کارکرد دوم انجمن‌های جوانان دانست و ادامه داد: پایگاه اصلی کارآفرینی، تشکل‌های جوانان است. پایه‌گذاری درست و منطقی این موضوع، همت جوانان را می‌طلبد چراکه موتور محرک خلاقیت در اختیار جوانان است.

نایب‌رئیس اتاق ایران، موضوع بعدی را مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها عنوان کرد و گفت: این بخش نیز با خلاقیت، کار داوطلبان و انرژی مضاعف گره خورده این که همه این موارد از ویژگی‌های جوانان است.

هم افزایی و تعامل بین انجمن‌های جوانان فعال در سطح کشور می‌تواند در پیشبرد اهداف آن‌ها مؤثر باشد.

وی شبکه‌سازی را بُعد چهارم فعالیت‌های انجمن‌ها معرفی کرد و ادامه داد: برای انجام این مأموریت باید پا را فراتر از استان خود بگذاریم و علاوه بر فعالیت‌هایی در سطح ملی باید حضور بین‌المللی خود را نیز تقویت کنیم. برقراری ارتباط با اتاق بین‌المللی جوانان از دیگر برنامه‌های است که باید از سوی انجمن‌های مذکور دنبال شود.

سلطانی ضمن تأکید بر کسب مهارت‌های مختلف برای حضور مؤثر در صحنه‌های جهانی، تصریح کرد: متأسفانه سال‌هاست نسبت به کسب مهارت‌های مختلف غفلت کرده‌ایم و همین موضوع ما را از صحنه بین‌المللی عقب رانده است.

در ادامه، اعضای حاضر در این نشست به هم‌اندیشی و مبادله تجربیات خود پرداختند.

موضوعات :
در همین رابطه