میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

خورشید گزداری در نشست شورای گفت‌و‌گوی بوشهر

بازارچه و تعاونی‎های مرزی بوشهر فعال شود

خورشید گزدرازی، رئیس اتاق بوشهر می‌گوید: برای اشتغالزایی و برطرف کردن نیازهای ضروری مردم، باید زمینه فعال سازی بازارچه و تعاونی های مرزی این استان فراهم شود.

10 دی 1397
کد خبر : 17009
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان با حضور وزیر کشور گفت: برای اشتغالزایی و برطرف کردن نیازهای ضروری مردم، باید زمینه فعال‌سازی بازارچه و تعاونی‌های مرزی این استان فراهم شود.

خورشید گزدرازی افزود: تعاونی‌های مرزی استان بوشهر برخوردار از 500 هزار عضو است که در شرایط کنونی اقتصادی باید از ظرفیت های این بخش به خوبی استفاده شود.

گزداری بیان کرد: یکی از مهم ترین موانع فراروی حوزه کسب و کار استان تعدد بخشنامه های دولتی است که بطور غالب نیز ناقض یکدیگر هستند. انتظار می رود با مشاوره گرفتن دولت ازبخش خصوصی برای آسیب شناسی بخشنامه ها قبل از صدور، اهمیت ویژه ای داده شود.

وی افزود: پس از افزایش صورت گرفته در نرخ ارز نیز واحدهای معدنی، صنعتی و تولیدی نیاز به تسهیلات سرمایه گردش دارند که براساس مشی اقتصاد مقاومتی انتظار داریم دستور ویژه در این ارتباط صادر شود.

گزدرازی اظهار داشت: برگزاری منظم نشست های شورای گفت وگو نشان از همگامی و هم صدایی دستگاه های دولتی با بخش خصوصی استان بوشهر است که تاکنون نیز دستاوردهای قابل توجهی در عرصه های ملی و بین المللی به ارمغان آورده است.

وی بیان کرد: اعزام هیات تجاری بوشهر به قطر، تخفیف ویژه هزینه های بندری به شرکت ها و شناورهای ایرانی در بندر الروئیس قطر، توافق تاسیس شرکت کشتیرانی و حمل و نقل دریایی با قطر، کاهش نرخ سوخت شناورها، پذیرش ثبت سفارش در مرکز استان، برگزاری نمایشگاه، میز و جشنواره ملی خرما برای بهینه سازی صادرات، کاهش نرخ خدمات عوارض بندری از جمله اقدام هایی است که در شورای گفت و گو حاصل شده است.

رئیس اتاق بوشهر گفت: حدود 600 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر تولید می شود که این میزان تولید بسیار فراتر از نیاز بازارهای داخلی است. نیاز است تدابیر برای صادرات گوجه مازاد کشاورزان فراهم شود تا از متضرر شدن آنها جلوگیری شود.

گزداری تاکید کرد: با توجه به اعمال تحریم‌ها و ویژگی‌ها و مزیت های برجسته بوشهر و شرایط خاص این استان مرزی، اختیارات ویژه‌ای به استاندار بوشهر تفویض شود. تحقق این مهم نتیجه اصلی آن تمرکز زدایی از مرکز برای تسهیل سازی امور بخش خصوصی و رونق دو چندان فعالیت های این بخش است.

موضوعات :
در همین رابطه