رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بجنورد در نشست با استاندار آخال ترکمنستان پیشنهاد کرد

خراسان شمالی و آخال ترکمنستان، مرکز فرهنگی و تجاری مشترک ایجاد کنند

مازیار زند، رئیس اتاق بجنورد در دیدار با استاندار آخال ترکمنستان، پیشنهاد ایجاد مرکز فرهنگی و تجاری مشترک بین دو طرف و برگزاری هفته بزرگداشت مختومقلی فراغی در نقطه مرزی دو استان را ارائه داد.

15 اسفند 1402
کد خبر : 17213
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد، ایجاد مرکز فرهنگی و تجاری مشترک میان استان خراسان شمالی و استان آخال ترکمنستان را به‌عنوان یک پیشنهاد ویژه، خواستار شد.

مازیار زند در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی اتاق بجنورد که با حضور استاندار آخال ترکمنستان در محل پتروشیمی خراسان برگزار شد، افزود: در این خصوص به‌طور مثال می‌توانیم یک هفته بزرگداشت مختوم قلی را به‌صورت مشترک در نقطه مرزی به‌عنوان گذر مرزی موقت برگزار کنیم و تجار دو کشور نیز مراودت داشته باشند.

زند از آمادگی اتاق بجنورد برای آماده‌سازی مقدمات این موضوع خبر داد.

وی همچنین ایجاد گذر مرزی مشترک بین دو کشور، ایجاد مرکز تجاری مشترک و گسترش مراودات تجاری و اقتصادی طرفین را ازجمله پیشنهاد‌های اتاق بازرگانی خراسان شمالی برای توسعه مناسبات دوجانبه اعلام کرد.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: خراسان شمالی دارای اشتراکات فرهنگی و اجتماعی زیادی با کشور ترکمنستان است که این ظرفیت می‌تواند شرایط صادرات بین ۲ کشور را بیش‌ازپیش گسترش دهد.

وی تصریح کرد: قومیت‌های مختلف در خراسان شمالی با صمیمیت و همدلی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و امیدواریم این سفرها زمینه همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های مختلف با کشور ترکمنستان ایجاد کند.

حسین نژاد ادامه داد: تعاملات خوبی در بیابان‌زدایی بین ۲ استان وجود دارد و با احداث گذر مرزی شرایط دوستانه ۲ کشور باید تقویت شود.

روشن خوجه قلی یف، استاندار آخال ترکمنستان نیز بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی طرفین تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک اتفاقات خوبی بین دو کشور رقم بخورد.

وی اظهار کرد: امروز در بازدیدهایی که از اماکن گردشگری و صنایع استان انجام شد، از حضور ترکمن‌های این خطه خوشحال شدم.

خوجه قلی یف اضافه کرد: در ۲ روز گذشته از جاذبه‌های طبیعی، صنعتی، علمی، تجاری و آموزشی بازدید و با ظرفیت‌های این استان آشنا شدیم.

موضوعات :
در همین رابطه