رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

گفت‌وگوی اختصاصی پایگاه خبری اتاق ایران با سفیر فرانسه در ایران

فرانسه از تلاش‌های پارلمان بخش خصوصی ایران حمایت می‌کند

اگرچه بعد از توافق هسته‌ای و اجرایی شدن برجام، فرانسه تنها با «ایرباس» و «پژو» در ایران مطرح شده، اما همایش امروز در پارلمان بخش خصوصی ایران نشان از بخش‌های جدید همکاری ایران و فرانسه داشت.

19 تیر 1395
کد خبر : 2331
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
اگرچه بعد از توافق هسته‌ای و اجرایی شدن برجام، فرانسه تنها با «ایرباس» و «پژو» در ایران مطرح شده، اما همایش امروز در پارلمان بخش خصوصی ایران نشان از بخش‌های جدید همکاری ایران و فرانسه داشت.

فرانسوا سنمو، سفیر فرانسه در ایران، در همایش روز شیلات ایران و فرانسه 19 تیر 1395 در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران - عکس: ایرنا: مجتبی محمدلو

 ساختمان یشمی رنگ اتاق ایران در خیابان طالقانی، امروز میزبان فرانسوی‌هاست. فرانسوی‌هایی که در صنعت شیلات فعال هستند و برای همکاری متقابل با فعالان اقتصادی ایرانی، در روز شیلات ایران و فرانسه به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران آمده‌اند.

 در نشست امروز صبح، مدیران شرکت‌های بزرگ‌ فرانسوی در حوزه پرورش آبزیان کسب‌وکارهایشان را برای پیدا کردن شریک تجاری معرفی کردند. اگرچه بعد از توافق هسته‌ای و اجرایی شدن برجام، فرانسه تنها با «ایرباس» و «پژو» در ایران مطرح شده، اما همایش امروز در پارلمان بخش خصوصی ایران نشان از بخش‌های جدید همکاری ایران و فرانسه بود که در آن 16 شرکت بزرگ شیلات علاقه‌شان را برای کار با ایران نشان دادند.

در حاشیه این همایش، فرانسوا سنمو، سفیر فرانسه در ایران گفت‌وگوی کوتاهی با «پایگاه خبری اتاق ایران» داشت. او در پاسخ به اینکه ظرفیت‌های اقتصادی ایران و بخش خصوصی آن را چطور می‌بینید؟ گفت:«این سوال بزرگی است و پاسخ دادن به آن در چند جمله دشوار است. بخش خصوصی ایران ظرفیت‌های بسیاری دارد. تعداد زیادی نیروی کار متخصص با تحصیلات بالا در این کشور وجود دارد. هم‌چنین ایران کشور بسیار بزرگی با جمعیت بسیار زیاد و البته منابع طبیعی بسیار است. همین مسائل کافی است برای آنکه این کشور ظرفیت‌های اقتصادی بالایی داشته باشد. آنطور هم که ما می‌بینیم، بخش خصوصی ایران بسیار فعال است.»

فرانسوا سنمو با توجه به همکاری فرانسه با ایران ادامه داد:«ما نیز از تلاش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران حمایت می‌کنیم. برنامه‌هایی مانند امروز هم گواه این مسئله است. امروز همایشی برگزار کردیم که شرکت‌های خصوصی ایران و فرانسه بتوانند رو در رو با هم گفت‌وگو کنند. با توجه به همین مسائل، فضای بسیار خوبی برای همکاری ایران و فرانسه فراهم است.»

روابط ایران با کشورهای غربی، همواره فراز و نشیب زیادی داشته است. اما سنمو می‌گوید در دوره جدید حضور ایران در بین‌الملل اینگونه نیست:«با سفری که آقای روحانی در ماه ژانویه به پاریس داشتند و همچنین با توجه به اینکه در ماه گذشته آقای ظریف به پاریس آمدند، روابط به سطح خوبی رسیده و هدف‌مان تنها توسعه روابط دوجانبه نیست بلکه هدف کمک به توسعه و پیشرفت ایران در منطقه است.»

موضوعات :
در همین رابطه