رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق صنایع دمشق در گفت‌و‌گو با «پایگاه خبری اتاق ایران» مطرح کرد

مواد خام جهت راه‌اندازی صنایع استراتژیک، نیاز فوری سوریه

رئیس اتاق صنایع دمشق در حاشیه همایش تجاری ایران و سوریه که صبح امروز در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد اعلام کرد: نیاز فوری سوریه به مواد خام برای راه‌اندازی صنایع استراتژیک است.

11 اردیبهشت 1398
کد خبر : 28509
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق صنایع دمشق در حاشیه همایش تجاری ایران و سوریه که صبح امروز در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد اعلام کرد: نیاز فوری سوریه به مواد خام برای راه‌اندازی صنایع استراتژیک است.

 ثامر الدبس، در گفت‌و‌گو با «پایگاه خبری اتاق ایران» گفت: در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه آمریکا متوجه هر دو کشور ایران و سوریه است، دو طرف می‌توانند با همکاری در زمینه صنعت، زمینه را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دوجانبه فراهم کنند. در واقع ایران و سوریه می‌توانند ریه‌های تنفسی برای هم باشند.

 الدبس با اشاره به روابط خوب سیاسی میان ایران و سوریه گفت که بخش خصوصی در دو کشور باید برای همکاری بیشتر گام‌های اساسی بر دارند.

رئیس اتاق صنایع دمشق که برای نخستین بار به ایران سفر می‌کند، با اشاره به سفر هیات تجاری سوریه‌‌ به تهران گفت: هدف مطرح کردن مشکلات موجود بر سر راه همکاری‌های اقتصادی دوجانبه بوده است و در ملاقات‌هایی که با مسئولان گمرک و وزارت صنعت ایران تجارت داشته‌ایم، نتایج خوبی هم حاصل شده است.

ثامر الدبس نیاز فوری سوریه را مواد خام برای راه‌اندازی صنایع استراتژیک دانست و گفت: ایران دارای زیرساخت صنعتی قدرتمندی است و پیشنهاد مشخص ما به بخش خصوصی ایران راه‌اندازی شرکت‌های مشترک در حوزه صنایع استراتژیک است.

حجم تجارت ایران و سوریه در حال حاضر حدود 550 میلیون دلار است و دو کشور به دنبال افزایش مبادلات تا 3 میلیارد دلار در سال هستند.

 غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران، که بهمن‌ماه سال گذشته در راس یک هیات 25 نفره تجاری همراه معاون اول رئیس‌جمهور به سوریه سفر کرده بود، طی سخنانی در همایش تجاری سوریه و ایران در دمشق، بر آمادگی بخش خصوصی ایران جهت مشارکت فعال در بازسازی زیرساخت‌ها و بخش های صنعتی و معدنی آسیب دیده از جنگ و همچنین ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه های مختلف عمرانی کشور سوریه از جمله ساخت و ساز مسکن، فرودگاه، نیروگاه، سیستم های آبرسانی، جاده سازی، سد سازی، کشاورزی و صنایع غذایی تبدیلی تاکید کرده بود.

موضوعات :
در همین رابطه