رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

با حضور رئیس‌جمهور

در سومین نشست ویژه رفع موانع تولید چه گذشت؟

در سومین نشست ویژه رفع موانع تأمین منابع سرمایه ثابت و اعطای تسهیلات به دو کارخانه بزرگ صنعتی با حضور رئیس‌جمهوری به تصویب رسید و دو منطقه گردشگری نیز از بلاتکلیفی خارج شدند.

07 مهر 1402
کد خبر : 2851
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، در سومین نشست ویژه رفع موانع تولید، میزبان تعدادی از شرکت‌های تولیدی، صنعتی و گردشگری بود و در نشست‌هایی جداگانه با مدیران این شرکت‌ها مسائل و مشکلات آنان را جویا شد.

در سومین نشست ویژه رفع موانع تولید، مدیران شرکت‌های ایران تایر و نساجی حجاب شهرکرد، در دیدار با رئیس‌جمهور و در حضور وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، رئیس بنیاد مستضعفان، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، معاون رئیس بانک مرکزی، معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس دفتر رئیس‌جمهور به بیان مشکلات و موانع شرکت‌های تولیدی و صنعتی خود پرداختند.

 رئیسی با توجه به مسائل مطرح شده، دستورهای لازم را با تعیین زمان اجرا، صادر و مسئولان مربوطه را به پیگیری و رفع مشکلات آنان و همچنین ارائه گزارش کارهای انجام شده به دولت، مکلف کرد.

 مدیر شرکت نساجی حجاب شهرکرد در این نشست، مشکل پرداخت نشدن وام ۳۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای طرح توسعه و افزایش ظرفیت تولید این شرکت را مطرح کرد که رئیس‌جمهور، پس از بحث و بررسی انجام شده، مقرر کرد که نیمی از این اعتبار را بانک‌ها و نیم دیگری از آن را صندوق توسعه ملی تأمین کنند.

 مدیرعامل شرکت حجاب نساجی شهرکرد نیز متعهد شد با پرداخت این تسهیلات، ظرفیت تولید این شرکت با افزایش تولید ۱۰ میلیون متر پارچه چادر در بخش نخست به ۲۶ میلیون متر در سال برسد.

رئیس‌جمهور همچنین با توجه به نیاز ۱۰۰ میلیون متری کشور به چادر مشکی، از مدیران این شرکت خواست برای تأمین و رفع این نیاز مهم در آینده نزدیک، برنامه‌ریزی کنند.

 در ادامه این نشست، مدیر شرکت ایران تایر نیز در حضور رئیس‌جمهور به مشکل پرداخت نشدن اعتبار لازم برای تأمین سرمایه ثابت این شرکت برای نوسازی خط تولید که از مصوبات سفر استانی دولت سیزدهم بود، اشاره کرد که با دستور آقای رئیسی، ۳ بانک عامل برای رفع این مشکل، معرفی و مدت‌زمان یک ماه برای پرداخت این اعتبار، معیّن شد.

 همچنین به مناسبت هفته گردشگری، در این نشست، مشکلات مربوط به دو منطقه گردشگری قلعه فلک‌الأفلاک در استان لرستان و جزیره گردشگری آشوراده در استان گلستان، بررسی و با تدابیر اندیشیده شده، این مناطق گردشگری پس از چند دهه، از بلاتکلیفی خارج شدند.

 صدور مجوز از طرف شورای اقتصاد برای سرمایه‌گذاری صندوق ملی محیط‌زیست ازجمله موانع اجرای طرح ملی جزیره گردشگری آشوراده بود که با دستور رئیس‌جمهور، مقرر شد در مدت ۱۰ روز، شورای اقتصاد تشکیل و مجوز لازم برای سرمایه‌گذاری این صندوق صادر شود.

 تأمین مکان و جابجایی پادگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از حریم اثر تاریخی قلعه فلک‌الأفلاک که از دستورهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۱ بوده است نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود که مقرر شد با حمایت دولت و همراهی سپاه، این منطقه تا پایان سال، تخلیه و برای توسعه و رونق گردشگری به وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، تحویل شود.

در همین رابطه