رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در نشست شورای گفت‌وگوی استان البرز مطرح شد

همکاری‌های تجاری اتاق کرج با مالزی و لهستان گسترش می‌یابد

در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج با اشاره به تعیین این اتاق به عنوان اتاق معین کشورهای لهستان و مالزی، اعلام کرد: تلاش برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی با این کشورها در اولویت کاری اتاق بازرگانی البرز قرار گرفته است.

24 تیر 1398
کد خبر : 29474
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج از دستور کار این اتاق برای گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی با فعالان شرکت‌های بخش خصوصی در دو کشور مالزی و لهستان خبر داد.

رحیم بنامولائی در شصت و ششمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز با اشاره به نشست اخیر کارشناسان اتاق کرج با سفیر مالزی در ایران افزود: در این نشست پاره‌ای مشکلات ناشی از تحریم‌ها از جمله در بحث واردات روغن پالم و کاکائو مطرح شد که امید است برای رفع این مشکلات چاره‌اندیشی شود.

او همچنین به برنامه‌های در دست بررسی و پیگیری در چارچوب اتاق مشترک بازرگانی با لهستان اشاره کرد و گفت: با توجه به این مهم که لهستان نیز مانند مالزی به‌عنوان کشور معین استان البرز تعیین شده است، در این راستا حرکت‌های مناسبی را جهت گسترش روابط تجاری آغاز کرده‌ایم.

بنامولائی با اشاره به اینکه در کنار کشور لهستان کشور مالزی هم معین استان البرز شده است گفت: تلاش برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی با این کشورها در اولویت کاری اتاق بازرگانی البرز قرار گرفته است.

او با اشاره به برپایی نمایشگاهی در ایران با مشارکت لهستان و روسیه برگزار می‌شود، افزود: در بهمن‌ماه اتاق مشترک ایران، روسیه و لهستان در تهران با هدف ارتقا روند مبادلات تجاری برپا می‌شود.

رئیس اتاق کرج، ثبت سفارش‌ها، از دیگر مشکلات و دغدغه‌هایی بود که رئیس اتاق بازرگانی البرز به آن اشاره کرد و گفت: به‌تازگی وزارت صنعت مطرح کرده است که اهلیت و اصالت قراردادها را این اتاق باید تعیین کند که این یکی از معضلات ما است.

بنامولائی در بخش دیگر از اظهاراتش با تاکید بر راه‌اندازی هرچه سریع‌تر پایانه صادراتی استان، گفت: تحقق این مهم نیازمند عزم جدی است تا بتوانیم به توسعه صادرات بپردازیم.

رشد ۷۰ درصدی صادرات البرز

بر اساس آمارهای ارائه شده در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز، تلاش‌ها و فعالیت‌های مسئولان و بخش خصوصی موجب شده است صادرات از این استان در سه‌ماهه امسال رشد ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته باشد.

استان البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و حدود ۶۸ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که عمده محصولات صنعتی و کشاورزی استان صادرات می‌شود.

برهمین اساس استاندار البرز با تاکید بر اینکه در البرز برای حل مشکلات تولید به گفتمانی مشترک دست یافته‌ایم، گفت: این استان ا رشد ۷۰ درصدی صادرات در سه‌ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال داشته که این امر نوید رونق و پویایی تولید و تجارت استان را می‌دهد.

عزیزاله شهبازی افزود: این استان به دلیل هم‌افزایی و اتحاد مجموعه مسئولان باوجود شرایط حاکم اقتصادی و استقرار بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک با کمترین تنش در حوزه کارگری و کارفرمایی مواجه بوده است.

شهبازی گفت: در هزاره سوم دولت‌ها به سمت کوچک‌سازی و چابک سازی سیستم حرکت می‌کنند و متقابل آن نیز بستر حضور مؤثر و فعال‌تر بخش خصوصی را فراهم می‌کنند.

او افزود: مردم جلودار هستند و جناح‌بندی سیاسی دیگر معنا ندارد بلکه تمامی مردم و مسئولان متحد و منسجم برای نیل به اهداف رشد و توسعه همه‌جانبه کشور، رونق تولید و اقتصاد در کنار یکدیگر هستند.

استاندار البرز با اشاره به جانمایی و تعیین تکلیف مکان برپایی نمایشگاه دائمی استان گفت: در این راستا اقدام بزرگی پس از مدت‌ها بلاتکلیفی صورت گرفت و در مقابل نیز از بخش خصوصی به‌عنوان متولی ایجاد این امکان انتظار می‌رود که طبق زمان مقرر نسبت به تحویل نمایشگاه دائمی البرز اقدام کند.

شهبازی افزود: طی ابلاغی یکی از مدیران توانمند استان جهت همراهی و مساعدت در امر پیشبرد پروژه نمایشگاه دائمی البرز مأمور می‌شود.

او با تاکید بر ضرورت پیگیری اجرای ماده ۱۱۰ قانون مالیاتی در البرز عنوان کرد: بر این اساس باید واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در استان نسبت به انتقال پرونده‌های مالیاتی خود به البرز اقدام کنند.

استاندار البرز گفت: از اداره کل امور مالیاتی استان نیز انتظار می‌رود همسو با سایر مدیران در شرایط کنونی جنگ اقتصادی، لباس رزم بر تن کند و امر اجرای ماده ۱۱۰ قانون مالیاتی را به جد مورد پیگیری قرار دهد.

او همچنین تاکید کرد: از معاون اقتصادی استانداری انتظار می‌رود که با تشکیل تیمی متخصص از مدیران مربوطه به احصا و جمع‌بندی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در حوزه قطعه‌سازی، مواد غذایی و دارویی بپردازند تا مشکلات استانی در سریع‌ترین زمان ممکن چاره‌جویی و حل شود و موانع ملی نیز به مراجع مربوطه اعلام شود.

موضوعات :
در همین رابطه