رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق کرج مطرح کرد

دولت به تکالیف خود برای بهبود محیط کسب‌وکار عمل کند

رئیس اتاق کرج در نشست ستاد اقتصادی مقاومتی استان البرز با اشاره به تکالیفی که در مواد 2 و 3 قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار برای دولت در نظر گرفته شده است، توجه جدی دولت به انجام این تکالیف را خواستار شد.

05 مرداد 1398
کد خبر : 29630
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج گفت: اولین و اساسی‌ترین درخواست تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی استان اجرای دقیق و کامل مفاد مواد ۲ و ۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار است.

رحیم بنامولایی در شصت و پنجمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد، افزود: بر اساس ماده ۲ این قانون، دولت مکلف است در مراحل بررسی موضوعات مربوط به محیط کسب‌وکار برای اصلاح و تدوین مقررات و آئین‌نامه‌ها، نظر کتبی اتاق‌ها و تشکل‌های ذی‌ربط را بررسی کند و هرگاه لازم دید آنها را به جلسات تصمیم‌گیری دعوت کند.

او ادامه داد: همچنین در ماده سه قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار، دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند هنگام تدوین یا اصلاح مقررات، بخشنامه‌ها و رویه‌های اجرایی، نظر تشکل‌های اقتصادی ذی‌ربط را استعلام کنند و موردتوجه قرار دهند.

بنامولایی تأکید کرد: مشکلات عدیده‌ای در مقررات، آئین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و رویه‌های اجرایی ابلاغ شده، وجود دارد که این روند هزینه‌های زیادی به بخش خصوصی در این شرایط حساس و جنگ تمام‌عیار اقتصادی دشمنان و بدخواهان میهن و نظام اسلامی تحمیل می‌کند.

او در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به دیگر مطالبات و درخواست‌های به‌حق دیگر فعالان بخش خصوصی و هیأت‌های مدیره شهرک‌های صنعتی استان گفت: اصلاح قانون مالیات ارزش‌افزوده و اختصاص بخشی از عوارض ناشی از اجرای قانون مذکور به شهرک‌ها و نواحی صنعتی هر استان جهت تکمیل، بازسازی، نوسازی و یا ترمیم و نگهداری زیرساخت‌های موجود و موردنیاز شهرک‌ها است.

رئیس اتاق کرج گفت: اجرای دقیق و کامل ماده (۷) قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار با موضوع ساماندهی و کاهش مراجعات نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به واحدهای تولیدی و افزایش اعتماد متقابل میان دولت و کارآفرینان در راستای تحقق دولت الکترونیک از دیگر مطالبات بخش خصوصی است.

او با اشاره به همراهی با سیاست‌های دولت در جهت حمایت از صادرات غیرنفتی خاطرنشان کرد: استان سرافراز البرز به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده میوه و تره‌بار کشور است و از طرفی یکی از ظرفیت‌ها و نقاط قوت استان وجود فرودگاه پیام بوده که متأسفانه افزایش قیمت سوخت هواپیماهای باری (کارگو) امکان بهره‌مندی از این ظرفیت استان را غیراقتصادی نموده است،

بنامولایی تأمین سوخت موردنیاز موتور کانتینرهای یخچال دار حمل محصولات کشاورزی و سایر فرآورده‌های فاسدشدنی بوده که با درخواست اتحادیه صادرکنندگان میوه و تره‌بار استان در جلسات متعدد شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شده است را از دیگر خواسته‌های بخش خصوصی عنوان کرد.

موضوعات :
در همین رابطه