رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق شیراز خبر داد

فعالان اقتصادی و مسئولان عراق به استان فارس سفر می‌کنند

جمال رازقی، رئیس اتاق شیراز در جلسه بررسی موانع و مشکلات فراروی تجار و صادرکنندگان استان فارس از سفر قریب‌الوقوع روسای اتاق‌های بازرگانی، استانداران و فعالان اقتصادی استان‌های عراق به این استان خبر داد.

14 مرداد 1398
کد خبر : 29758
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به‌منظور گسترش تعاملات اقتصادی استان فارس با کشور عراق، به‌زودی اتاق شیراز میزبان روسای اتاق‌های بازرگانی، استانداران و فعالان اقتصادی عراق خواهد بود.

جمال رازقی در جلسه بررسی موانع و مشکلات فراروی تجار و صادرکنندگان استان فارس افزود: صادرات امسال استان فارس بر روی عراق و سوریه متمرکز است لذا در این زمینه میز عراق به‌زودی در استانداری فارس راه‌اندازی می‌شود که این اقدام خوبی است.

او در این جلسه که با حضور مشاور معاون اول رئیس‌جمهور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه و هیات همراه و مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، استان فارس را دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده برای صادرات به عراق معرفی کرد و گفت: استان فارس علیرغم برخورداری از این پتانسیل‌ها، سهم مناسبی در صادرات به عراق ندارد و نتوانسته از سهم خوبی از بازار این کشور را به دست آورد این در حالی است که فارس باید سهم خود را با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد از صادرات به عراق به دست آورد.

رازقی با بیان اینکه بخش خصوصی همه تلاش خود را برای رونق اقتصادی در فارس به کار گرفته است اظهار کرد: تلاش می‌کنیم فضایی فراهم شود تا فعالان اقتصادی استان از فرصت ایجاد شده در بازار عراق در بحث صادرات بهره‌مند شوند.

او اضافه کرد: کیفیت محصول و توجه به استانداردهای کشور مقصد از نکات مهمی است که باید موردتوجه صادرکنندگان ما باشد.

رازقی با ابراز امیدواری از تعاملات بسیار خوب موجود در استان فارس برای رونق و توسعه اقتصادی فارس ادامه داد: فارس سال‌های متمادی از اختلافات سیاسی رنج برده و همین موضوع موجب عقب‌ماندگی فارس شده است اما امروز شاهد فضای مثبت و تعامل خوب در این استان هستیم.

همچنین یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این جلسه گفت: راه‌اندازی میز عراق در استانداری فارس در اولویت فعالیت‌های استان قرار دارد که در این میز مسائل مربوط به صادرات به این کشور دسته‌بندی و موردبررسی و عملیاتی شدن قرار می‌گیرد.

او افزود: نیروی متخصص، محصول باکیفیت و استانداردهای لازم از مواردی است که در این میز دنبال می‌کنیم.

رحمانی با بیان اینکه بازار عراق فرصت خوبی برای صادرکنندگان ماست ادامه داد: با توجه به توان و پتانسیل‌های صادرکنندگان ما بازار کشور عراق فرصت خوبی برای حضور صادرکنندگان ما در این کشور است که باید سازوکار بهره‌برداری مناسب از این فرصت با تعامل بخش خصوصی و دولتی در استان تبیین شود.

در این جلسه فعالان اقتصادی و صادرکنندگان استان فارس، به ارائه دیدگاه و مشکلات خود در خصوص صادرات به عراق ازجمله استانداردهای مواد غذایی، حمل‌ونقل، برقراری مجدد خطوط حمل‌ونقل هوایی بین فارس و کشور عراق، راهکارهای گسترش توریسم درمانی، موارد گمرکی و ترخیص کالا و فرصت‌های ایجاد شده در بازار این کشور پرداختند.

موضوعات :
در همین رابطه