رادیو مجازی اتاق ایران - 28 فروردین 1403

گزارش پایگاه خبری اتاق ایران از میزان تولید خودروسازان کشور؛

تعداد خودروهای ایرانی بازهم بیشتر شد

طی ۴ ماهه منتهی به تیرماه سال جاری، ۳۶۸ هزار و ۱۶۰ دستگاه انواع خودرو از سوی خودروسازان کشور تولید شده است.

16 مرداد 1395
کد خبر : 3030
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در حالی که در بازار خودرو، حرف از رکود و نبود مشتری زده می‌شود، خودروسازان بازهم تولید خودرو را افزایش داده‌اند؛ به طوری که طی ۴ ماهه منتهی به تیرماه سال جاری، ۳۶۸ هزار و ۱۶۰ دستگاه انواع خودرو از سوی خودروسازان کشور تولید شده است.

اما آیا این تعداد خودروی تولید شده مشتری‌های خودش را دارد و یا وزارت صنایع مجدد مجبور خواهد شد برای به فروش رفتن خودروهای داخل انبار، وام‌هایی به مصرف‌کنندگان اختصاص دهد؟

البته برخی کارشناسان خودرو همچون محمدرضا نجفی منش، معتقدند خودروسازان در تولید خودروهای ارزان از تقاضا عقب مانده‌اند که اگر اینطور باشد،‌خودروهای تازه تولید شده به سرنوشت خودروهای داخل انبار دچار نخواهند شد.
بنابر گزارش وزارت صنعت، طی ۴ ماهه منتهی به تیرماه سال جاری، ۳۶۸ هزار و ۱۶۰ دستگاه انواع خودرو توسط خودروسازان کشور تولید شد که نسبت به ۴ ماهه نخست سال گذشته که تولید به ۳۵۶ هزار و ۴۴۰ دستگاه رسیده بود، حکایت از رشد ۳.۳ درصدی دارد.

در این مدت تولید خودروهای سواری به تعداد ۳۳۹ هزار و ۸۳۸ دستگاه رسیده که در مقایسه با چهار ماهه نخست سال گذشته که رقم ۳۲۹ هزار و ۵۳ دستگاه را نشان می‌دهد، رشدی معادل ۳.۳ درصدی داشته است.

همچنین طی مدت مذکور، تعداد ۳ هزار و ۱۳۲ دستگاه کامیون شامل ۲۴ هزار و ۹۰۸ دستگاه وانت، ۱۳۳ دستگاه مینی‌بوس و ۱۴۹ دستگاه اتوبوس در کشور تولید شده است.

 

موضوعات :
در همین رابطه