رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

با هدف تسریع در رسیدگی به اختلافات قضایی واحدهای تولیدی انجام شد

افتتاح شعبه شورای حل اختلاف ویژه بخش خصوصی در اتاق ایلام

در مراسمی با حضور مدیران دستگاه‌های قضایی، اجرایی و بخش خصوصی، شعبه شورای حل اختلاف ویژه بخش خصوصی در اتاق ایلام افتتاح شد. این شعبه با هدف جلوگیری از اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی به اختلافات قضایی میان واحدهای تولیدی، صنعتی، تجاری و بانک‌ها ایجاد شده است.

28 دی 1398
کد خبر : 31892
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

شعبه 15 شورای حل اختلاف ویژه بخش خصوصی متشکل از سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و بانک‌های عامل در مراسمی با حضور مدیران دستگاه‌های قضایی، اجرایی و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی ایلام افتتاح شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام در این مراسم گفت: این شعبه با هدف جلوگیری از اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی به اختلافات قضایی بین واحدهای تولیدی، صنعتی، تجاری و بانک‌ها ایجاد شده است.

شعبان فروتن بیان کرد: این شعبه نقش مؤثری در ایجاد صلح و سازش و حل اختلافات حقوقی بین تولیدگران، صنعتگران، بازرگانان و دیگر صنوف دارد.

او ادامه داد: خوشبختانه کارهای لازم به‌منظور فعالیت این شعبه با همکاری دادگستری استان ایلام، اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.

رئیس اتاق ایلام اظهار کرد: اتاق ایلام از هرگونه اقدامی که منجر به رفع مشکلات فعالان بخش خصوصی شود استقبال می‌کند و آمادگی لازم برای همکاری با سایر دستگاه‌ها دارد.

فروتن ابراز امیدواری کرد: با حمایت همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی و بخش خصوصی شاهد بهبود فضای کسب‌وکار و رونق تولید بیش‌ازپیش باشیم.

رئیس‌کل دادگستری استان ایلام نیز در این مراسم گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان رونق تولید و همچنین تأکید رئیس قوه قضاییه در جهت رفع موانع و تقویت تولید در شرایط جنگ اقتصادی، راه‌اندازی شعبه شورای حل اختلاف ویژه فعالان بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

علی دهقانی افزود: مطابق توافق‌نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز شورای حل اختلافات کشور و در راستای حل اختلافات مربوط به مسائل حقوقی و مالی در واحدهای تولیدی و همچنین تسریع در حل اختلافات با محوریت صلح و سازش این شعبه در استان ایلام راه‌اندازی شد.

او ادامه داد: اهداف مدنظر در این شعبه انجام صلح و سازش، رسیدگی قانون به حل اختلافات بدهکاران و طلبکاران و افراد غیردولتی از طریق فراهم کردن سازوکارهای لازم به‌منظور جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و رفع مشکلات و تلاش در جهت سازش بین طرفین دعوی است.

رئیس‌کل دادگستری ایلام تأکید کرد: این شعبه فرصت مطلوبی را برای حل اختلافات مالی و جلوگیری از توقف و تعطیلی واحدهای تولیدی – صنعتی فراهم می‌کند.

دهقانی در پایان این نشست از اتاق ایلام، سازمان صنعت، معدن و تجارت، معاون شورای حل اختلاف دادگستری و دیگر فعالان بخش خصوصی استان ایلام برای تلاش و کوشش در راستای راه‌اندازی این شعبه تقدیر کرد.

موضوعات :
در همین رابطه