رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق بوشهر در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

با همدلی سه قوه با بخش خصوصی، جهش تولید میسر می‌شود

خورشید گزدرازی رئیس اتاق بوشهر معتقد است برای رسیدن به تولید شکوفا و اقتصاد پویا باید دولت و همه ارکان نظام به سمت همدلی بروند و به بخش خصوصی اعتماد کنند. به باور او، بخش خصوصی در همه شرایط دشوار سعی کرده از جامعه و مردم حمایت کند و مسئولیت اجتماعی خود عمل کند.

03 اردیبهشت 1399
کد خبر : 32966
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

شیوع ویروس کرونا حرف اول و آخر این روزهای اقتصاد و جامعه است. اقتصاد جهان تحت تأثیر این ویروس به سمت بحران‌های جدی حرکت می‌کند و این را همه نهادهای بین‌المللی اقتصادی تأکیددارند. در چنین شرایطی اقتصاد ایران هم روزهای دشواری را سپری می‌کند.

خورشید گزدرازی، رئیس اتاق بوشهر در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران می‌گوید‌‌: سال جهش تولید ادامه هدفی است که برای سال رونق تولید انتخاب‌شده است؛ اما متأسفانه امسال در کنار تحریم‌های ظالمانه آمریکا با بیماری کرونا هم روبه‌رو شدیم و اقتصاد ایران و کسب‌وکارها از این شرایط آسیب دیدند.

او می‌گوید: اما در کنار همه این مشکلات و تهدیدها کرونا فرصتی برای جامعه و اقتصاد ایرانی به همراه دارد و آن فرصت طلایی ایجاد همدلی و همگامی و همکاری مضاعف است.

گزدرازی معتقد است: در چنین شرایطی بخش خصوصی بیشتر از همیشه در کنار جامعه و بخش سلامت و مردم قرار گرفت و با راه‌اندازی پویش نفس همه فعالان بخش خصوصی ایران به کمک بخش سلامت و درمان جامعه شتافتند.

او ادامه می‌دهد: در کنار همه این مشکلات سال ۱۳۹۹ باید سال متفاوتی برای اقتصاد باشد. باید دولت و سه قوه به کمک بخش خصوصی بیایند.

او تأکید می‌کند: مهم‌ترین مشکل بخش خصوصی در حوزه بانک و تأمین اجتماعی است. انتظار می‌رود بانک‌ها امسال با تغییر بخش‌نامه‌ها، سود مرکب و بخشش جرائم دیرکرد از تولید و صنعت حمایت کنند.

گزدرازی تأکید می‌کند: بزرگ‌ترین مشکل بخش خصوصی مالیات و جرائم تأمین اجتماعی است در شرایط تحریم، رکود و تعطیلی کسب‌وکارها واقعاً انتظار می‌رود از بخش خصوصی حمایت شود، فعال اقتصادی می‌داند که مالیات پایه اصلی توسعه است ولی امسال واقعاً خیلی از بنگاه‌های اقتصادی به مرز ورشکستگی رسیده و برخی تعطیل‌شده‌اند.

رئیس اتاق بوشهر تصریح می‌کند: باید همه ارکان نظام به کمک بخش خصوصی بیایند تا از هدف اصلی خود که مقام معظم رهبری به آن تأکیددارند دور نشویم. با همدلی رونق تولید و شکوفایی اقتصاد میسر می‌شود.

در همین رابطه