رادیو مجازی اتاق ایران - 12 تیرماه 1403

پرواز هما در مسیر تهران - استانبول و برعکس برقرار شد

از فردا بیست‌وسوم تیرماه پرواز تهران به مقصد استانبول برقرار می‌شود؛ این پرواز در روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته انجام می‌شود.

22 تیر 1399
کد خبر : 33865
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

فردا پرواز تهران به مقصد استانبول برقرار می‌شود؛ پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از تهران به مقصد استانبول از بیست‌وسوم تیرماه در روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته، از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) انجام خواهد شد.

این پرواز در ساعت ۹ و ۲۵ دقیقه با شماره پرواز ۷۱۹ در روزهای دوشنبه و جمعه تهران را به مقصد استانبول ترک خواهد کرد؛ همچنین بازگشت آن در همان دو روز در ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه به‌وقت محلی با شماره پرواز ۷۱۸ از فرودگاه استانبول به مقصد فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) انجام خواهد شد.

چهارم اسفندماه 1398، ترکیه مرزهای زمینی خود را با ایران بست و مرزهای هوایی‌اش را یک‌طرفه کرد؛ ساعت پنج عصر روز یک‌شنبه چهارم اسفندماه وزیر بهداشت ترکیه عنوان کرد که تمام بزرگراه‌ها و خطوط راه‌آهن از مسیر ایران بسته شدند و پرواز هواپیماها از این کشور نیز معلق شدند. همچنین از چهارم اسفندماه دو گذرگاه مرزی کاپیکوی (رازی) در استان وان، اسندره (سرو) در استان هاکاری ترکیه و هم‌چنین گذرگاه بازرگان به روی مسافران ایرانی بسته شد. تا اینکه در پانزدهم خردادماه مرزهای زمینی ترکیه با ایران بازگشایی‌شده و تجارت ایران با ترکیه از طریق ریل و گمرک رازی فعال شد

قبلاً کاووس اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه از بازگشایی مرزهای هوایی در پانزدهم مردادماه خبر داده بود.

حالا 23 روز زودتر با دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پرواز ایران به ترکیه برقرار شده است. هما با دریافت مجوز به فرودگاه‌های لندن، منچستر، پاریس و آمستردام هم پرواز می‌کند.

موضوعات :
در همین رابطه