میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

خورشید گزدرازی در چهل و ششمین نشست شورای گفت‌وگوی استان بوشهر اعلام کرد

طرح اثرات تکانه‌های اقتصادی در حوزه خرما و آبزیان استان بوشهر تهیه می‌شود

رئیس اتاق بوشهری با اشاره به اینکه خرما و آبزیان از مهم‌ترین تولیدات این استان محسوب می‌شود، از تهیه طرح اثرات تکانه‌های اقتصادی برای حل مشکلات فعالان این دو حوزه خبر داد.

24 اسفند 1399
کد خبر : 37410
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بوشهر با اشاره به الکترونیکی کردن فرآیند اخذ استعلام قانون معدن گفت: با پیشنهاد شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با هماهنگی و همکاری اداره کل اقتصاد و دارایی استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، فرآیند این سامانه، طراحی و ایرادات اولیه رفع و آماده بهره‌برداری شد.

خورشید گزدرازی در چهل و ششمین نشست شورای گفت‌وگوی استان بوشهر، صادرکنندگان را با توجه به محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه و باوجود بیماری همه‌گیر کرونا به‌عنوان خط‌شکن اقتصادی دانست و افزود: صادرکنندگان با حضور در بازارهای جهانی، سفیران اقتصادی ایران محسوب می‌شوند که توانستند با همه محدودیت‌ها و کمبودها و حتی ناملایم پیش‌رو، چرخه تولید کشور را با ارزآوری و تعهدات ارزی خود به حرکت در آوردند.

او با بیان اینکه استان بوشهر در بخش‌های تولید محصولات کشاورزی و آبزیان دارای ظرفیت‌های مهمی است، تصریح کرد: میگو و خرما ازجمله تولیدات بخش کشاورزی و شیلات استان بوشهر است که در این عرصه ضمن تأمین نیاز داخلی ظرفیت بالایی برای صادرات دارد.

رئیس اتاق بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های تولیدی و صنعتی بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی افزود: یکی از اهداف اصلی اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و صادرات محصولات بر اساس ظرفیت‌های مناطق است که در این راستا حل مشکلات نخل‌داران و سرمایه‌گذاران در عرصه آبزی‌پروری در اولویت است.

گزدرازی خرما و آبزیان را از مهم‌ترین محصولات استان بوشهر دانست و تأکید کرد: با ایجاد زنجیره ارزش، می‌تواند زمینه‌ساز درآمدزایی، اشتغال و ارزآوری باشد.

او با اشاره به انجام پژوهش‌هایی با موضوعات ارزیابی و تحلیل تاب‌آوری اقتصادی صنایع غالب استان بوشهر توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان که از مصوبات شورای گفتگو بوده خاطرنشان کرد: برای بررسی اثرات تکانه‌های اقتصادی در حوزه خرما و آبزیان یکی دیگر از مصوبات شورای گفت‌وگو طبق اعلام اداره کل امور اقتصادی و دارائی استان پیش‌نویس طرح تکانه‌های اقتصادی در این حوزه‌ها تهیه می‌شود.

رئیس اتاق بوشهر مقاوم کردن اقتصاد در برابر تکانه‌های داخلی و خارجی را یکی از اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در این راستا تهیه پیش‌نویس طرح اثرات تکانه‌های اقتصادی در حوزه خرما و آبزیان موردتوجه قرار گرفته است.

موضوعات :
در همین رابطه