رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

خورشید گزدرازی در جلسه شورای گفت‌وگوی بوشهر

سامانه الکترونیک صدور مجوز کسب‌وکار در بوشهر راه‌اندازی شود

رئیس اتاق بوشهر، راه‌اندازی سامانه الکترونیک صدور مجوز کسب‌وکار در این استان را ضروری می‌داند و از متولیان امر می‌خواهد در اسرع وقت برای تکمیل و نهایی کردن این سامانه اقدام کنند.

02 خرداد 1400
کد خبر : 38174
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 رئیس اتاق بوشهر گفت: توجه به نقش کلیدی سامانه الکترونیک صدور مجوز در تسهیل و بهبود محیط کسب‌وکار و ایجاد شفافیت مطلوب در این فرآیند، انتظار می‌رود که با اصلاح نقاط ضعف آن زمینه و تکمیل و نهایی کردن این سامانه به‌عنوان یک ضرورت در دستور کار متولیان امر قرار گرفته و برای تحقق آن تمام نیروی خود را بسیج کنند تا بتوانند به شیوه کارآمدتری به ارائه خدمات به شهروندان به‌ویژه فعالان حوزه اقتصادی بپردازند، که نتیجه آن‌هم تمرکززدایی، بهبود کارایی، اثربخشی و رسیدن به رشد و توسعه پایدار است.

خورشید گزدرازی در چهل و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر، افزود: بر اساس گزارش بانک جهانی در سال ۲۰۲۰ رتبه کشور در شاخص بهبود محیط کسب‌وکار جهانی 127 و در شاخص آغاز کسب‌وکار جهانی 178 است.

او تصریح کرد: این دو عدد گواه این مدعاست که با روند فعلی نباید نسبت به بهبود فضای کسب‌وکار و افزایش سرمایه‌گذاری و اقبال سرمایه‌گذاران امیدوار بود، مگر با تأسی از کشورهایی که در این حوزه پیشرو هستند، نسبت به اصلاح این روند اهتمامی خاص داشت.

رئیس اتاق بوشهر خاطرنشان کرد: امروز با عنایت به رشد سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات که اقتصاد و تجارت را نیز شدیداً تحت‌الشعاع قرار داده است، اهمیت الکترونیک در رشد و توسعه کشورها در ارتقا عوامل و شاخص‌هایی بهبود محیط کسب‌وکار بیش از همیشه نمایان شده است.

او با اشاره به توانمندسازی و رفع محدودیت‌ها در فرآیند بهبود محیط کسب‌وکار، توجه ویژه به الکترونیکی شدن صدور مجوزها را الزامی دانست.

گزدرازی ادامه داد: در حال حاضر شروع کسب‌وکار یا توسعه آن به الزاماتی زمان‌بر و گاها نیز غیر ضرور مرتبط شده که کار را برای فعالان اقتصادی به‌ویژه شرکت‌های نوپا و کوچک دشوار کرده است و همه این سختی‌های غیر ضرور به‌مثابه سدی در برابر رشد و بهبود محیط کسب‌وکار تبدیل شده است.

او افزود: موضوع به تعدد قوانین و مقررات مخل و تفسیرها و برداشت‌های شخصی مدیران مربوطه از آن‌ها و به تعبیری نظام بوروکراسی ناکارآمد مرتبط می‌شود و خود معضل و مانع جدی در مسیر بهبود محیط کسب‌وکار استان است ازاین‌رو باید نسبت به لغو مراحل و یا مجوزهای غیر ضرور و همچنین تسهیل شرایط دریافت مجوزها، هم از منظر مراحل و هم ازنظر هزینه و زمان اقداماتی عاجل اتخاذ شود.

او افزود: با عنایت به راه‌اندازی سامانه الکترونیک صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری (البته به‌صورت محدود) انتظار می‌رود این روند سرعت بیشتری گرفته و با هماهنگی مضاعف در میان دستگاه‌های اجرایی نسبت به صدور کلیه مجوزها به‌صورت الکترونیک اقدام شود.

موضوعات :
در همین رابطه