رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

افتتاح دفتر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی کردستان

دفتر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی استان کردستان مستقر در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج افتتاح شد.

23 شهریور 1400
کد خبر : 39576
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مراسم افتتاح دفتر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی استان کردستان، با حضور  جواد اسلامی دبیرکل شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور، علی درویشی مسئول بسیج اتاق ایران، مسعود حیدری جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، خسرو مسعودی جانشین فرماندهی سپاه بیت المقدس کردستان، علی طالبی رئیس بسیج اصناف و بازاریان کردستان و سجاد حیدری رئیس بسیج ادارات کردستان، سید کمال حسینی رئیس اتاق بازرگانی سنندج، محمد هلاکو نایب رئیس اتاق سنندج و کوردوان اسدی دبیرکل اتاق سنندج در سالن جلسات اتاق سنندج برگزار شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با اشاره به خدمات بسیج به کشور گفت: ایران در زمینه علمی، نظامی و اقتصادی در 4 دهه اخیر پیشرفتهای بی نظیری نموده است اما نکته جالب توجه این است که این پیشرفتها در حالی صورت گرفته که دنیای استکبار هر آنچه در توان داشت بر علیه نظام اسلامی به کار گرفت.
سید کمال حسینی افزود: تنها عامل رسیدن به این نقطه غلبه روحیه بسیجی بر تمام ایرانیان و سازماندهی حکیمانه این روحیه توسط مقام معظم رهبری است که همه باید در راستای تقویت فرهنگ بسیجی و ارتقاء نقش این نهاد تلاش کنیم.
وی تصریح کرد: در چند سال اخیر تمام هشدارها، نصایح و توصیه های مقام معظم رهبری در زمینه اقتصادی بوده و شعار هر سال را به نام تولید و حل مشکلات و موانع تولید نام گذاری کرده اند که بیشترین تاکید معظم له روی حمایت از بخش خصوصی بوده است.
حسینی در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد که ایجاد دفتر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی بتواند در افزایش ارتباط این نهاد با اتاق بازرگانی نقش ایفا کند.
دبیرکل شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور ضمن اظهار خوشحالی از افتتاح این دفتر گفت: فلسفه وجودی بسیج حرکت در بن بستها و تغییر شرایط به نفع منافع ملی است، این نهاد در جنگ تحمیلی در زمینه نظامی وارد میدان شد و تمام بن بستها را شکست و اکنون که جنگ اقتصادی بر مملکت تحمیل شده با تمام توان وارد میدان حمایت از نیروها و فعالان اقتصادی شده است.
جواد اسلامی در ادامه اظهار کرد: حضرت آقا مرتب دستور در زمینه بهبود معیشت مردم صادر می فرمایند و این تنها در سایه حمایت از تولید و تجارت ممکن می باشد.
وی اعلام کرد: تفاهمنامه ای در خصوص تشکیل سازمان بسیج اقتصادی بین اتاق بازرگانی ایران و بسیج امضاء شده است که این امر در تمام استانها اجرایی خواهد شد.
مسئول بسیج اتاق ایران هدف از ایجاد این دفتر را حمایت از فعالان اقتصادی ذکر کرد و گفت: در شرایط حاضر که جنگ اقتصادی بر کشور تحمیل شده بزرگترین نقطه آسیب خیز حوزه اقتصادی است که آمریکا و هم پیمانانش بر آن متمرکز شده اند و بر همه واجب است تا در این راستا وارد عرصه پیکار با توطئه ها شوند.
علی درویشی افزود: ایجاد دفتر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی سبب افزایش روابط و مناسبات بخش خصوصی و نهاد بسیج شده و این دو نهاد با هماهنگی کامل حرکت نموده و هر جا که سربازان اقتصادی بخواهند بسیج با تمام توان وارد میدان حمایت از آنها میشود.
وی از مسئولین دفتر کردستان خواست تا در زمینه تدوین برنامه های فعالیت این نهاد در حوزه تولید و تجارت و ارتقاء سطح همکاریهای متقابل اقدام کند.
نایب رئیس اتاق سنندج حضور بسیج در عرصه اقتصاد را لازم دانست و گفت: بسیج یک نهاد شناخته شده و اثر گذار است که حضورش در همه عرصه ها و زمانها مشکل گشا بوده است.
محمد هلاکو خاطر نشان کرد: بزرگترین توقع ما این است که حضور بسیج در عرصه اقتصاد و حمایت از بخش خصوصی حضوری تشریفاتی و کم رنگ نباشد بلکه حضورش مانند حضور در جنگ تحمیلی باشد.
وی افزود: اکنون بیش از همه زمانها نیاز به حضور بسیج در عرصه اقتصاد و حمایت از بخش خصوصی داریم و باید این حضور را ارج نهاده و با تمام توان در خدمتش باشیم.
در پایان این مراسم هیرش عباسی به عنوان مسئول دفتر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی کردستان و رامین فرج الهی به عنوان دبیر دفتر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی منصوب و حکم آنها قرائت شد.

موضوعات :
در همین رابطه