رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

سیدمهدی طبیب زاده در مراسم افتتاح سومین مدرسه از پویش کرمان دانا

مدرسه‌سازی، زیربنایی‌ترین عامل توسعه جامعه است

رئیس اتاق کرمان در مراسم افتتاح سومین مدرسه پویش کرمان دانا، مدرسه‌سازی را زیربنایی‌ترین عامل توسعه جامعه دانست و بر لزوم رفع کمبود فضای آموزشی استاندارد تأکید کرد.

20 مهر 1400
کد خبر : 39911
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه مدرسه‌سازی، زیربنایی‌ترین عامل توسعه جامعه است، گفت: بااین‌وجود متأسفانه در استان کرمان با کمبود فضای آموزشی استاندارد مواجه هستیم.

سیدمهدی طبیب زاده، در آیین افتتاح سومین مدرسه از پویش «کرمان دانا» در کشکوئیه رفسنجان با نام شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: سرانه فضای آموزشی در استان 4.9 مترمربع و کمتر از برخی استان‌های هم‌جوار است و پویش کرمان دانا به دنبال جبران این کمبود و در کنار آن توانا کردن دانش آموزان راه‌اندازی شده است.

رئیس اتاق کرمان خاطرنشان کرد: پویش کرمان دانا در حوزه مهارت‌آموزی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز ورود کرده که در بحث مهارت‌آموزی، آموزش‌های توأم با اشتغال در شهرستان‌های رفسنجان، جیرفت و بم در حال انجام است.

 طبیب زاده، در ادامه بیان کرد: در شرایطی که ۳۵ درصد از فضاهای آموزشی در استان، استانداردهای لازم را ندارند، جا دارد از ظرفیت خیران و فعالان اقتصادی به‌ویژه در مناطقی چون شهرستان رفسنجان برای بهبود فیزیکی مدارس و کلاس‌های درس بهره گرفت، همان‌گونه که خیران در زمان شیوع کرونا به کمک کادر درمان و دولت آمده‌اند و کارهای بزرگی انجام دادند.

در این آئین استاندار کرمان نیز گفت: پویش کرمان دانا می‌تواند آغازی برای نوسازی و بهسازی مدارس استان در حد استانداردهای جهانی باشد. علی زینی‌وند، مشارکت فعالان اقتصادی را در احداث مدارس در مناطق کمتر توسعه‌یافته ارزشمند خواند و گفت: در دنیای کنونی مدارس صرفاً آموزش محور، جوابگوی نیاز آینده نخواهند بود و حتماً باید به مهارت‌آموزی نیز توجه شود.

وی هدفمند شدن آموزش را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: کرمان ظرفیت بالایی برای مدرسه ساختن و رفع کمبود فضای آموزشی دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کرمان نیز در ادامه این آئین تصریح کرد: ۵۰ درصد فضاهای آموزشی استان به همت خیران احداث شده که بیشتر در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته قرار دارند.

احمد اسکندری نسب، همچنین از تکمیل ۳۱۰ پروژه آموزشی نیمه‌تمام در استان طی سال‌های اخیر خبر داد و افزود: در تفاهم‌نامه مشترک بین استانداری و اتاق بازرگانی کرمان به همت فعالان اقتصادی ۷۲۰ کلاس در قالب ۱۲۰ مدرسه در استان در حال احداث است.

در ادامه سیدمحمد واعظی نژاد، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان نیز با اشاره به افتتاح سومین مدرسه پویش کرمان دانا، هزینه ساخت این مدرسه را ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این واحد آموزشی ۹ کلاسه در ۱۴۰۰ مترمربع زیربنا، ۳۰۰ متر حصارکشی و ۴ هزار متر محوطه‌سازی احداث شده است.

موضوعات :
در همین رابطه