رئیس اتاق تبریز با تأکید بر تبدیل کفش چرم تبریز به یک برند معتبر ملی گفت: باید شاهد ساخت واحدهای معتبر برای برندسازی چرم و کفش تبریز باشیم.
یونس ژائله در جلسهای با اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم آذربایجان شرقی با تأکید بر وجود نقشه راه برای آینده صنعت چرم و کفش گفت: از اتحادیه صادرکنندگان چرم انتظار داریم تدوین کننده این نقشه راه باشد چراکه بدون استراتژیهای صحیح نمیتوانیم شاهد تبدیل کفش چرم تبریز به یک برند معتبر ملی باشیم.
او با اشاره به توان و پتانسیل تبریز در حوزه چرم و کفش و بیمانند بودن فرهنگ کار در این شهر گفت: هماکنون قطار تکنولوژی و پیشرفت صنعتی و اقتصادی در سراسر جهان با سرعت در حال حرکت است و اگر ما متناسب با سرعت این قطار حرکت نکنیم، از قافله پیشرفت و توسعه جا خواهیم ماند.
ژائله با تأکید بر احداث و تأسیس واحدهای بزرگ چرم در شهر تبریز گفت: هم در حوزه چرم و هم کفش باید شاهد راهاندازی واحدهای بزرگی باشیم بهگونهای که درصد بالایی از کفشهای تولیدی کشور مربوط به شهر تبریز باشد که البته این شهر پتانسیل این امر را دارد به شرطی که فعالان این حوزه به فکر کارهای بزرگی برای پیشرفت صنعت چرم و کفش باشند که اتاق بازرگانی نیز آماده همکاری برای تحقق این موضوع است.
رئیس اتاق تبریز ادامه داد: چرم تولید شده باید به کفش و یا دیگر ملزومات چرمی تبدیل شود تا ارزشافزوده آن چندین برابر شده و به دنبال آن ارزش صادراتی و دستاورد حاصل از آن برای سرمایه ملی چند برابر شود.
او با بیان اینکه بخش خصوصی استان باید در کنار هم و به فکر توسعه و پیشرفت یکدیگر باشند، گفت: کسی که کارآفرین بوده و حتی برای یک نفر اشتغالزایی میکند، باید مورد احترام قرار گیرد. اینکه سرمایهگذارانی به خاطر شرایط، مجبور به مهاجرت به ترکیه یا دیگر کشورها میشوند، برای تمامی ما دردناک است.
ژائله با تأکید بر همبستگی میان صنعت چرم و کفش در استان گفت: باید شاهد تبدیل چرم خود به کفش باشیم. اینکه تاجری از چین کفش وارد کشور کرده و این کفشها خریدار نیز داشته باشند، باید فکری به حال خود کنیم.
او ادامه داد: باید منتظر روزی باشیم که ۲۰ میلیون جفت کفش در خود شهر تبریز تولید شده و این شهر به قطب تولید کفش در کشور تبدیل شود و برند ویژه و خاص خود را در جهان داشته باشد که برای این کار نیاز به تنظیم استراتژیهای کوتاه و بلندمدت است که تشکلهای فعال در حوزه چرم و کفش باید در این راستا، همنظر شوند.
رئیس اتاق تبریز افزود: برای ایجاد شرکت و کارخانهای بزرگ همتراز با نام تبریز، میتوان شاهد تشکیل یک شرکت تعاونی از فعالان این حوزه باشیم تا بهترین کارخانهها با جدیدترین تکنولوژی روز را در این شهر راهاندازی کنیم.
در این جلسه جمعی از اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم آذربایجان شرقی به بیان دیدگاهها و دغدغههای موجود در صنف خود پرداختند.