رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

بنابر اعلام مرکز آمار ایران

تورم تولیدکننده بخش زراعت، باغداری و دامداری به 66.5 درصد رسید

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، تورم سالانه تولیدکننده زراعت، باغداری و دامداری به 66.5 و تورم نقطه‌به‌نقطه این بخش در تابستان امسال به 79.7 درصد رسیده است.

24 آبان 1400
کد خبر : 40401
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، تورم سالانه تولیدکننده زراعت، باغداری و دامداری به 66.5 و تورم نقطه‌به‌نقطه این بخش در تابستان امسال به 79.7 درصد رسیده است.

بنابر این گزارش گروه زراعت و باغداری نرخ تورم سالانه معادل ۸۰.۹ درصد افزایش و نرخ تورم نقطه‌ای معادل ۸۹.۱ درصد افزایش را تجربه کرده است. این یعنی که تولیدکننده بخش زراعت و باغداری در یک سال منتهی به تابستان امسال 80.9 درصد و در مقایسه تابستان امسال با تابستان سال قبل 89.1 درصد بیشتر برای تولید هزینه کرده است.

به همین ترتیب در گروه زراعت تورم سالانه برابر با ۸۸.۵ درصد و تورم نقطه‌ای برابر با ۱۰۲.۹ درصد افزایش داشته است. همچنین گروه غلات تورم سالانه ۸۶.۹ درصدی و تورم نقطه‌ای ۹۳.۱ درصدی را تجربه کرده است. در گروه سبزیجات و حبوبات هم تورم سالانه ۸۶.۸ درصد و تورم نقطه‌ای ۱۰۹.۶ درصد افزایش داشته است.

در گروه سایر محصولات زراعی تورم سالانه برابر با ۹۵.۲ درصد افزایش و تورم نقطه‌ای برابر با ۱۱۸.۵ درصد افزایش داشته است.

همین‌طور گروه باغداری تورم سالانه ۷۲.۳ درصدی و تورم نقطه‌ای ۷۵.۸ درصدی را تجربه کرده است. در گروه دامداری سنتی هم تورم سالانه برابر با ۳۶.۴ درصد و تورم نقطه‌ای معادل ۴۷.۳ درصد رشد داشته‌اند.

همچنین گروه پرورش بز و بزغاله با تورم سالانه ۲۶.۴ درصدی و تورم نقطه‌ای ۲۷ درصدی مواجه بوده است. در گروه پرورش گاو و گوساله سنتی تورم سالانه ۲۵.۵ درصد و تورم نقطه‌ای ۴۰ درصد افزایش داشته است.

گروه گوسفند و بره هم افزایش تورم سالانه ۲۲.۵ درصدی و تورم نقطه‌ای ۲۳.۴  درصدی را تجربه کرده است. در گروه سایر محصولات حیوانی هم تورم سالانه ۷۶ درصد و تورم نقطه‌ای ۹۷.۳ درصد افزایش داشته است.

در همین رابطه