رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

دفتر بسیج تجار در اتاق بوشهر افتتاح شد

با حضور رئیس بسیج اتاق ایران، دبیر کل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور و رئیس اتاق بوشهر، فعالیت دفتر بسیج تجار در اتاق بوشهر آغاز شد.

06 آذر 1400
کد خبر : 40535
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

طی مراسمی با حضور رئیس بسیج اتاق ایران، دبیر کل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور، جانشین رئیس بسیج اصناف کشور، جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع)، مسئول ستاد نماز جمعه استان بوشهر، رئیس اتاق بوشهر، مدیرکل سازمان صمت استان بوشهر و اعضا و هیات رئیسه اتاق بوشهر، دفتر بسیج تجار در محل ساختمان اتاق بوشهر راه‌اندازی گردید.

رئیس اتاق بوشهر در این مراسم ضمن تبریک هفته بسیج گفت: اتاق بوشهر با عزمی راسخ علاوه بر انجام وظایف تخصصی خود، همواره نگاه ویژه‌ای به انجام شایسته مسئولیت اجتماعی خود نیز داشته که با بروز هر مشکلی در استان یا سطح کشور و با تفکری بسیجی، خود را از جامعه جدا ندانسته و با بسیج تمام امکانات مادی و غیرمادی خود و در راستای رفع مشکلات جامعه گام‌هایی اساسی و مؤثر برداشته که آخرین مورد آن به مقابله با بیماری کرونا بازمی‌گردد که علاوه بر تأمین سرمایه در گردش شرکت‌های تولیدکننده مواد ضدعفونی آن‌هم از آغازین روزهای این بیماری و در شرایطی که کمبود امکانات اولیه بسیار مشهود بود و همچنین واردات مواد بهداشتی موردنیاز و نیز تکمیل و تجهیز مراکز درمانی و تهیه اقلام درخواستی کادر محترم درمان، ازجمله اقداماتی بوده که این اتاق انجام داد است و امیدواریم نتیجه همه این تلاش‌ها به ریشه‌کن شدن کامل این بیماری منجر گردد.

خورشید گزدرازی در ادامه افزود: برگزاری شایسته و درخور کنگره سرداران شهید استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر ازجملهٔ موارد همکاری این اتاق با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده که انجام این مهم، مایه مباهات و افتخار بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: همچنین در شرایط حساس کنونی، اتاق بازرگانی استان بوشهر آمادهٔ همکاری و بهره‌مندی از ظرفیت و پتانسیل ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین در راستای اصلاح ساختار اقتصادی و ارتقا امنیت محیط کسب‌وکار را دارد.

 در ادامه علی درویشی رئیس بسیج اتاق بازرگانی ایران ضمن گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: بسیج‌های تشکیل شده در اتاق‌های بازرگانی وظیفهٔ انعکاس صدای تجار و بازرگانان در سطح کشور را بر عهده دارد، در همین راستا مقام معظم رهبری 13 سال است که به تمام مسئولین این نظام تأکید داشته که در امر اقتصاد و تولید، کمک‌های ویژه‌ای داشته باشند.

 سرهنگ عبدالرضا دشتی، جانشین محترم فرمانده سپاه امام صادق (ع) بوشهر ضمن گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: دشمن از دو طریق در حال حمله به ما است. از سویی جنگ اقتصادی با عنوان تحریم و از دیگر سو جنگ روان‌شناختی با عنوان تحریف. تحریفی که بعضاً توسط خود ما در حال انجام هست و این جنگی است که دشمن با تمام قوا وارد شده است.

سرهنگ دشتی افزود: بسیج امیدآفرین است، بسیج در هر جا وارد شده برای مردم امید را با خود آورده است. بسیج در محرومیت‌زدایی و بهبود معیشت مردم و اشتغال‌زایی جوانان اقدامات چشمگیری را انجام داده است.

او تصریح کرد: ما در استان بیش از 300 هزار نفر نیروی بسیجی داریم که چیزی قریب به یک‌سوم جمعیت استان را در برمی‌گیرد. بسیجی بودن صرفاً در ورود به یک سازمان شدن نیست، هرکسی که برای نظام و انقلاب دل می‌سوزاند نیز یک بسیجی است. همچنین در این شرایط اقتصادی تجار و بازرگانان پیکان نظام هستند و باید همه‌جانبه حمایت شوند.

محمدجواد اسلامی، دبیر کل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور بیان کرد: هدف تأسیس بسیج در ابتدای پیروزی نهضت توسط حضرت امام، شکستن بن‌بست‌ها بود. شکستن بن‌بست‌ها و تبدیل تهدید به فرصت ویژگی خاص بسیج است.

او افزود: بسیج در هر مشکل و بحرانی همچون کرونا، جنگ، سیل و زلزله ورود کرده است، تحولی چشمگیر ایجاد نموده و بر این اساس ما پیش‌بینی کردیم که فعالیت دفاتر بسیج تخصصی استان‌ها فقط فعالیت تخصصی اقتصادی باشد، بنابراین ارتباطات این بسیج می‌بایست از حد ارتباطات یک پایگاه مقاومت و یا حوزه مقاومت بیشتر بوده و در سطح کشوری باشد.

دبیر کل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور در ادامه تصریح کرد: بیش از صدسال پیش، شهید رئیس‌علی دلواری با مقابله با دشمن نام و اثر خود را در کشور و حتی جهان ماندگار کرده است و از او به‌عنوان سنبل مقامت و قهرمانی در همه‌جا یاد می‌شود. و این شخصیت برای ما یک الگو بوده که به ما انگیزه می‌دهد تا بکوشیم در این بازه زمانی که زنده هستیم بتوانیم کارها و اقدامات اثربخشی از خود به‌جا بگذاریم.

محمد حیدری، جانشین رئیس سازمان بسیج اصناف کشور بیان کرد: امروزه گروه‌های جهادی ما تخصصیِ صنفی شده است که این گروه‌های جهادی از 10 صنف تعمیر و مرمت و بازسازی یک واحد مسکونی به روستاها رفته و شروع به بازسازی و زیباسازی آن روستا می‌کنند.

جانشین رئیس بسیج اصناف کشور افزود: در مجموعه تجار و فعالان اقتصادی، بسیج به دنبال بن‌بست شکنی و بی‌اثر نمودن تحریم‌ها است. نقش ما امیدآفرینی و رضایتمندی در مردم شریف ایران است و در هر جای این مجموعه احساس کردید که بن‌بستی وجود دارد به ما به‌عنوان تکیه‌گاه نگاه کنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید نعمت‌الله رکنی، مسئول ستاد نماز جمعه استان بوشهر بیان کرد: ما امروزه مجاهد اقتصادی می‌خواهیم، امروزه غم نان مردم تسلط و سایهٔ سنگینی بر زندگی مردمان این وطن انداخته است. تمام آحاد باید در کنار همدیگر مشکلات را برطرف کنند و بسیج تجار و فعالان اقتصادی به‌تنهایی نمی‌تواند تمام مشکلات اقتصادی را برطرف سازد.

مسئول ستاد نماز جمعه بوشهر افزود: ما باید سلاطین را بشکنیم. تا زمانی که سلطان مرغ، گوشت و سکه در ایران وجد دارد، بازار ما راه به‌جایی نخواهد برد. هیچ‌گاه اقتصاد دستوری به نتیجه نخواهد رسید. مگر دستور داده نشد قیمت خودرو بالا نرود، ولی رفت و هیچ کاری انجام نشد. ما باید از خودمان این انسجام را شروع کنیم تا به سطوح بالاتر این انسجام نیز برسد و اقدامات اثربخش شود.

در پایان جناب آقای حسین حیدری به سمت مسئول دفتر و جناب آقای قدرت الله هنرمند به سمت دبیر دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بوشهر منصوب گردیدند.

موضوعات :
در همین رابطه