رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

ابوالفضل خاکی در نشست فعالان اقتصادی استان قم با استاندار

همه دستگاه‌های اجرایی به توسعه صادرات غیرنفتی کمک کنند

رئیس اتاق قم معتقد است برای کمک به توسعه صادرات غیرنفتی، همه دستگاه‌های اجرایی باید پای‌کار باشند و در ارائه مشوق به صادرکنندگان نمونه همکاری کنند.

27 دی 1400
کد خبر : 41196
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق قم گفت: وضعیت اقتصادی این استان با حضور مدیران توانمند در رأس مدیریت کلان شهری شرایط مثبتی را نشان می‌دهد، اگرچه در مسائلی مانند مالیات، ارائه تسهیلات بانکی و سرمایه در گردش توسط بانک‌ها باید تمهیداتی برای رفع مشکلات اندیشیده شود و در حوزه توسعه صادرات نیز همه دستگاه‌های اجرایی باید پای‌کار باشند.

ابوالفضل خاکی در نشست فعالان اقتصادی استان قم با استاندار افزود: واحدهای کوچک و بزرگ‌مقیاس و واحدهای تازه تأسیس شده در حوزه تولیدات صنایع فولاد، سیمان، پتروشیمی و لوازم‌خانگی شرایط ویژه‌ای را برای استان قم رغم زده و آینده صنعت استان در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است که امیدواریم موانع و مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با اصلاح سیاست‌گذاری‌ها مرتفع شود و توسعه اقتصادی شتاب بگیرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران اظهار کرد: اشتغال در واحدهای صنعتی استان شرایط خوبی پیدا کرده اما نیروی کار متخصص همچنان یک مشکل جدی در استان و البته در سطح کشور است که امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و آینده‌نگری و همچنین هدف‌گذاری‌های آموزشی در کشور این مسئله به‌طورکلی حل شود.

وی با تأکید بر هدفمند بودن فعالیت‌های صنعتی در استان، برنامه‌ریزی‌های بلندمدت در واحدهای بزرگ‌مقیاس و ایجاد ارزش‌افزوده چند برابری واحدهای تولیدی استان قم نسبت به استان‌های دیگر ادامه داد: استان قم با هفت شهرک صنعتی و واحدهای تولیدی اثرگذار کمک شایانی به اشتغال‌زایی تولید و صادرات کشور می‌کند.

او در پایان با توجه به تلاش همه‌جانبه واحدهای تولیدی و صنعتی در استان قم، ارائه مشوق‌های لازم برای تشویق واحدهای نمونه صادرکننده را خواستار شد.

 

موضوعات :
در همین رابطه