رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در نشست هیات تجاری ایران با فعالان اقتصادی کربلا مطرح شد

ضرورت همکاری بخش خصوصی ایران و عراق برای ورود به بازارهای سوریه و لبنان

در نشست مشترک هیات تجاری ایران و فعالان اقتصادی کربلا، ورود به بازارهای سوریه و لبنان با همکاری فعالان عراقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

28 دی 1400
کد خبر : 41261
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست مشترک هیئت تجاری اعزامی اتاق ایران با فعالان اقتصادی شهر کربلا در کنسولگری ایران برگزار شد. این نشست با مذاکره رو در رو فعالان اقتصادی بخش‌های مختلف آغاز شد. افراد حاضر در هیئت تجاری ایران با فعالان اقتصادی شهر کربلا به گفت‌وگو پرداختند و راه‌های همکاری دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران به همراه مجتبی شصتی کریمی سرکنسول ایران در شهر کربلا به جمع‌بندی مذاکرات پرداختند.

غلامحسین شافعی مذاکره رو در رو فعالان اقتصادی را مهم‌ترین بخش سفرهای تجاری دانست و بر افزایش رفت‌وآمدهای تجار استان‌های مختلف دو کشور تأکید کرد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با تأکید بر ظرفیت‌های موجود برای توسعه همکاری‌های اقتصادی میان ایران و عراق گفت: باید رابطه با عراق را فراتر از وضع موجود ببینیم و به گسترش همکاری‌های مشترک جهت رسیدن به بازارهای سوریه و لبنان بیندیشیم. با هماهنگی‌های صورت گرفته در این سفر به‌زودی ترانزیت کالا از خاک عراق فعال می‌شود و این موضوع به معنی باز شدن این مسیر برای تجارت به کشورهای سوریه، لبنان و حتی اروپا است.

پورابراهیمی ادامه داد: در جهت توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه با عراق، مجلس پشتیبان بخش خصوصی است و موضوعات مختلف را در جهت رفع موانع دنبال می‌کند.

در ادامه یک فعال اقتصادی عراقی و یک نماینده پارلمان عرق از ضرورت توسعه فعالیت‌های مشترک اقتصادی با ایران سخن گفتند.

 
در همین رابطه