رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بجنورد مطرح کرد

رفع تعهد ارزی جزو قوانین دست و پاگیر در حوزه تجارت است

مازیار زند، رئیس اتاق بجنورد با اشاره به شرایط تولید و تجارت و اقدامات دولت سیزده برای بهبود اوضاع این حوزه‌ها، سیاست رفع تعهد ارزی را ازجمله قوانین دست و پاگیر در حوزه تجارت عنوان کرد که باید رفع شود.

25 فروردین 1403
کد خبر : 42213
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد گفت: برگزاری شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی باعث تسهیل کسب‌وکارها و رفع مشکلات واحدهای تولیدی شده است و باید به این مهم توجه بیشتری شود.

مازیار زند با اعلام این مطلب گفت: بخش خصوصی با دولت سیزدهم هماهنگی بیشتری برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی دارد و همین موضوع موجب شده تا گام‌های مثبتی برای رشد اقتصاد برداشته شود.

او اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی برای کاهش و رفع مشکلات بخش اقتصادی واحدهای تولیدی و بخش خصوص در دولت سیزدهم رقم خورد و رفع بخشی از قوانین دست و پاگیر از مهم‌ترین این اقدامات در بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: برگزاری شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی باعث تسهیل کسب‌وکارها و رفع مشکلات واحدهای تولیدی شده است که باید به این مهم توجه بیشتری شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد با بیان اینکه کم‌وکاستی‌هایی نیز در بخش اقتصادی وجود دارد، تصریح کرد: یکسری قوانین دست و پاگیر در حوزه تجارت و فعالیت تجار وجود دارد که از آن جمله رفع تعهدات ارزی است که باید برطرف شود.

وی گفت: چنین مشکلاتی باید توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین دولت با هماهنگی‌ها و پیگیری‌ها رفع شود چراکه برخی از قوانین بعضاً با هم تناقض دارند و جلوی کارها را می‌گیرد که حتی دولت نیز در این زمینه مقصر نیست.

زند به پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش صنایع اشاره کرد و گفت: در زمینه نانو تکنولوژی نسبت به دنیا فاصله زیادی نداریم که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی با تأکید بر لزوم تداوم حمایت از دانش‌بنیان‌ها، افزود: دانش‌بنیان‌ها ریسک‌پذیر هستند و دولت باید آن‌ها را موردحمایت قرار دهد تا باعث رونق کسب‌وکارها شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد خواستار اختصاص بودجه بیشتری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان شد چراکه به‌زعم او، این حوزه می‌تواند بخش تولید را فعال‌تر کند.

زند همچنین با اشاره به راه‌اندازی واحدهای راکد در دولت سیزدهم، گفت: در این راستا نیز اقدامات مؤثری انجام شده است که به کسب‌وکارها رونق داده شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: در شرایط فعلی باید به واحدهای فعال و فعلی توجه ویژه‌ای شود تا در اثر مشکلات به واحدهای راکد تبدیل نشوند که در این راستا هماهنگی‌ها و کار مضاعف مدیران و مسئولان را می‌طلبد.

موضوعات :
در همین رابطه