رادیو مجازی اتاق ایران - 27 فروردین 1403

محمود سریع القلم در همایش منابع انسانی و توسعه در اتاق کرمان

توسعه‌یافتگی با همسو شدن اقتصاد و سیاست خارجی محقق می‌شود

محمود سریع القلم، پژوهشگر و استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران می‌گوید: تحقق توسعه و پیشرفت کشور منوط به این است که سیاست خارجی و اقتصاد در مسیری هم‌راستا و در یک ریل حرکت کنند در تناقض با یکدیگر نباشند.

08 خرداد 1401
کد خبر : 42598
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: کشوری می‌تواند پیشرفت کند و به توسعه‌یافتگی دست یابد که سیاست خارجی و اقتصاد آن در یک ریل حرکت کنند و در تناقض با یکدیگر نباشند که در این صورت می‌توان برای کشور ثروت تولید کرد.

محمود سریع القلم در همایش منابع انسانی و توسعه با حضور جمعی از فعالان اقتصادی، افزود: وضعیت یک فرد، وضعیت یک بنگاه اقتصادی و درنهایت وضعیت یک کشور و امکان ایجاد تغییر در مسیر فعالیت، به تصمیم‌هایی که می‌گیرد، بستگی دارد.

وی مهم‌ترین اولویت هر کشور را ثبات سازی و تنظیم روابط پایه با همسایگان آن به‌ویژه همسایگان ثروتمند عنوان کرد و افزود: با یادگیری و اجرای علم توسعه‌یافتگی می‌توان به شرکای تجاری کشورهای همسایه تبدیل شد.

در ادامه این همایش رئیس اتاق کرمان نیز گفت: در عمل به این نتیجه رسیده‌ایم که حلقه مفقوده توسعه استان کرمان، نبود نیروی انسانی ماهر و توسعه‌یافته است.

سیدمهدی طبیب زاده افزود: استان به لحاظ برخورداری از منابع فیزیکی و خدادادی جایگاه خوبی دارد اما نتوانسته جایگاه مناسب را در شاخص‌های مربوط به توسعه پایدار به دست آورد.

وی اظهار کرد: توجه به نیروی انسانی از عوامل حکمرانی خوب محسوب می‌شود و در گذار از اقتصاد متکی بر منابع به اقتصاد دانش‌بنیان، اصلی‌ترین عامل نیروی انسانی است.

در این همایش برخی اساتید دانشگاه سخنان خود را با موضوع نقش مدیریت منابع انسانی در موفقیت بنگاه‌های اقتصادی، خوانشی از تجربه اوج در مدیریت منابع انسانی و توسعه سرمایه‌های انسانی، چالش‌ها و فرصت‌ها ارائه کردند.

موضوعات :
در همین رابطه