رادیو مجازی اتاق ایران - 3 اردیبهشت 1403

دستیار وزیر امور خارجه در نشست اتاق بندرعباس

عرصه برای فعالیت بخش خصوصی مهیا نیست

عبدالله سهرابی، دستیار وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه نبض اقتصاد کشورهای توسعه‌یافته در دست بخش خصوصی است، می‌گوید: در کشور ما همچنان عرصه برای فعالیت بخش خصوصی مهیا نشده است.

09 خرداد 1401
کد خبر : 42617
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دستیار وزیر امور خارجه گفت: عرصه برای فعالیت بخش خصوصی در کشور مهیا نیست و در چنین شرایطی امکان رشد اقتصادی در عرصه‌های بین‌المللی وجود ندارد.

عبدالله سهرابی در نشست اتاق بندرعباس افزود: نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس یکی از فعال‌ترین نمایندگی‌های ما در بین ۲۹ نمایندگی فعال در سطح کشوراست که توانسته است در بین ۲۹ نمایندگی مقام اول را از لحاظ عملکردی به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: امروز نبض اقتصاد کشورهای توسعه‌یافته در دستان بخش خصوصی است و درواقع بخش خصوصی برای بخش‌های دولتی تصمیم‌گیری می‌کنند که متأسفانه این روند در کشور ما بالعکس است و بخش‌های دولتی مانع‌تراشی زیادی برای بخش خصوصی ایجاد می‌کنند که هیچ توجیهی ندارد.

سهرابی ادامه داد: کشور ما تمام ظرفیت‌های لازم در بخش‌های مختلف را داراست و در تمام بخش‌ها می‌توانیم جذب سرمایه‌گذار را به بهترین نحو داشته باشیم اما متأسفانه بخش خصوصی به دلیل قوانین دست و پاگیر این فرصت‌های طلایی را از دست می‌دهد.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های استان هرمزگان به‌تنهایی تمام نیاز کشور را در تمام بخش‌ها می‌تواند برطرف سازد و چنین استانی با چنین ظرفیت‌های عظیمی باید در بحث تجارت خارجی سرآمد باشد.

سهرابی تأکید کرد: تجارت پیشینه مردم هرمزگان است و باید از ظرفیت‌های تجار ایرانی مقیم کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای گسترش مراودات تجاری استفاده شود و چنین ظرفیت‌هایی نباید مغفول بماند.

دستیار وزیر امور خارجه ادامه داد: اتاق بندرعباس تعامل بسیار خوبی با نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس دارد و بدون شک این تعامل دستاوردهای بسیار خوبی به دنبال خواهد داشت.

رئیس اتاق بندرعباس نیز در ادامه این نشست گفت: اتاق بندرعباس در بعد بین‌المللی دستاوردهای بسیار خوبی داشته است و تلاش‌ها برای دسترسی به بازار هدف ادامه دارد.

وی ادامه داد: حمایت‌های وزارت امور خارجه از بخش خصوصی در استان بی‌نظیر است و برقراری نشست‌ها در کمترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد.

در همین رابطه