رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

علی‌اصغر جمعه‌ای در دیدار با هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی گرمسار

سرمایه‌گذاری‌های جدید با شرایط مناطق، به‌ویژه کم‌آبی متناسب باشد

رئیس سمنان با اعتقاد به اینکه باید با جذب سرمایه‌گذاران، از ظرفیت‌های مناطق ویژه اقتصادی استفاده کرد، تأکید می‌کند که سرمایه‌گذاری‌ها باید با شرایط استان به‌ویژه کم‌آبی متناسب باشد.

13 خرداد 1401
کد خبر : 42658
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: راه‌اندازی مناطق ویژه اقتصادی تا حد زیادی موجب کاهش هزینه‌های تولیدی فعالان اقتصادی می‌شود. این مناطق دارای چهارچوب مناسبی به‌منظور ورود و شروع به فعالیت کارآفرینان هستند.

علی‌اصغر جمعه‌ای در دیدار با هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، افزود: طی گزارش‌ها و بازدید اعضای هیات رئیسه از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار زیرساخت‌های موجود در این منطقه به‌گونه‌ای طراحی شده که دسترسی به انواع منابع آب و انرژی با قیمت مناسب مهیاست.

رئیس اتاق سمنان اظهار کرد: در احداث این منطقه زحمات بسیار کشیده شده است با توجه به ویژگی‌های خاص این منطقه باید نهایت استفاده با محوریت سرمایه‌گذاری را انجام بدهیم.

وی ساماندهی و ارائه خدمت مطلوب منطقه ویژه به سرمایه‌گذاران را مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع آب در استان سمنان، در مناطق ویژه اقتصادی حتماً باید تجهیز به سیستم بازچرخش آب پساب توجه شود و از طرفی باید ممیزی دقیقی در اسکان واحدها در این مناطق به عمل آید.

جمعه‌ای از اعضای هیات مدیره شرکت مدیریت منطقه اقتصادی گرمسار خواست با حضور در اتاق بازرگانی با اعضای اتاق نشست‌های کارشناسی و سرمایه‌گذاری برگزار کنند.

محسن جمالی مهر، مدیرعامل شرکت مدیریت منطقه اقتصادی گرمسار نیز در این نشست گفت: با توجه به وسعت زیاد محدوده طرح منطقه ویژه اقتصادی گرمسار و تنوع فعالیت‌های پیش‌بینی‌شده در طرح، از سیاست احداث و بهره‌برداری مرحله‌ای برای طرح منطقه استفاده شده است. لذا طرح به چهار فاز یا مرحله توسعه تفکیک ‌شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته با توجه به اینکه ورودی اصلی منطقه ویژه در قسمت شمالی قرار دارد و دسترسی آن از طریق آزادراه تهران به مشهد امکان‌پذیر است، سایت دو منطقه ویژه به‌عنوان سایت پیشرو در عملیات اجرایی تعیین گردیده و پس‌ازآن به ترتیب سایت‌های یک و سه و چهار در دست اقدام قرار خواهد گرفت.

موضوعات :
در همین رابطه