رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای مانع صادرات محصولات کشاورزی

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران معتقد است که باید صفر تا صد تولید، صادرات و مدیریت بازار محصولات کشاورزی در اختیار وزارت جهاد باشد تا در مواقع بحران درست تصمیم بگیرد.

25 خرداد 1401
کد خبر : 42821
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای در حوزه تعرفه‌گذاری محصولات کشاورزی منجر به ایجاد چالش می‌شود، گفت: باید تمام سیاست‌گذاری‌ها به وزارت جهاد واگذارشود.

مجتبی عالی، مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران درباره مباحث مطرح شده مبنی بر عدم حذف تعرفه شیرخشک صادراتی گفت: صادرات شیرخشک در جریان است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، منتهی شیرخشک‌هایی که در حال حاضر صادر می‌شوند، با ارز ۴۲۰۰ تومانی تولید شده‌اند.

وی اضافه کرد: پیش از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، تولید شیرخشک با شیر خامی که از تولیدکنندگان به قیمت ۴۴۰۰ تا ۶,۴۰۰ تومان خریداری می‌شد، انجام می‌گرفت و پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قرار شد تعرفه صادرات برای شیرخشک‌هایی که با قیمت‌های جدید تولید شده‌اند، حذف شود.

عالی گفت: در حال حاضر شیرخشک‌های تولید جدید به مرحله صادرات نرسیده‌اند که حذف تعرفه برای آنها اعمال شود.

وی با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای در حوزه تعرفه‌گذاری محصولات کشاورزی منجر به ایجاد چالش در این زمینه می‌شود، تصریح کرد: باید صفر تا صد تولید، صادرات و بازار محصولات کشاورزی در اختیار وزارت جهاد باشد تا در مواقع بحران بتواند درست تصمیم بگیرد.

در همین رابطه