رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

علی‌اصغر جمعه‌ای در نشست کمیسیون گردشگری اتاق سمنان

صنعت گردشگری استان سمنان نیازمند سرمایه‌گذاری جدید است

رئیس اتاق سمنان با اشاره به ضریب اشغال 80 درصدی هتل‌های سمنان، این اتفاق را امیدوارانه دانست و گفت: سرمایه‌گذاری‌های جدید نیاز اصلی صنعت گردشگری استان است و فعالان این حوزه نیز باید پرکارتر شوند.

28 خرداد 1401
کد خبر : 42838
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق سمنان با اشاره به اینکه تمرکز صنعت گردشگری در ایران بیشتر معطوف به چند استان است، گفت: بقیه استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها آن‌چنان موردتوجه نیستند؛ ازاین‌رو ضرورت دارد که متولیان و تشکل‌های این صنعت تمام توان خود را در تبلیغات و شناسایی ظرفیت‌ها متمرکز کنند.

علی‌اصغر جمعه‌ای در نشست کمیسیون گردشگری اتاق سمنان افزود: آثار ابنیه تاریخی، اماکن مذهبی، مقبره شیوخ عارفان، جاذبه‌های طبیعی گردشگری، کاروانسراهای متعدد، مختصات خاص جغرافیایی و اشتراکات حرم تا حرم این منطقه را بکر و منحصربه‌فرد در کل کشور معرفی می‌کند.

رئیس اتاق سمنان با انتقاد از کم‌کاری فعالان این حوزه، گفت: اولین سمن و تشکل صنایع‌دستی 20 سال پیش در اتاق بازرگانی سمنان تشکیل و در سنوات قبل انجمن بوم گردی در محل این اتاق شکل گرفت ولی به علت عدم فعالیت و مسائل حاشیه‌ای غیرفعال شدند.

جمعه‌ای تصریح کرد: تشکل‌ها در صورت انسجام و اجماع فکری به علت منافع مشترک می‌توانند بسیار تأثیرگذار و قدرتمند در جامعه ظهور پیدا کنند.

رئیس اتاق سمنان، ضریب 80 درصدی اشغال هتل‌ها و مراکز گردشگری استان را مایه امیدواری خواند و اظهار کرد: طی این گزارش می‌توانیم بگوییم که صنعت گردشگری در استان سمنان نیازمند سرمایه‌گذاری‌های جدید است.

جمعه‌ای خاطرنشان کرد: فعالان گردشگری از تمام صنایع خدماتشان بیشتر است زیرا صنعت گردشگری هیچ‌گونه آلایندگی ندارد و بیشترین ارزش‌افزوده را نسبت به صنایع دیگر دارد.

وی از آمادگی و همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان در توسعه صنایع گردشگری خبر داد و بیان داشت: حمایت از تشکل‌های گردشگری، صنایع‌دستی، انجمن بوم گردی و دیگر سمن‌ها در دستور کار این اتاق است.

سهراب حکیم زاده، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق سمنان نیز در این نشست گفت: بعد از فروکش کردن ویروس کرونا وضعیت بخش گردشگری رونق پیدا کرده و شرایط نسبت به قبل بسیار بهتر شده است.

وی گفت: بخش گردشگری تحرک تازه‌ای پیدا کرده است ظرفیت‌های موجود با همکاری و تعامل بخش دولتی و خصوصی قطعاً دو چندان خواهد شد.

امیر کرم زاده، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این نشست گفت: ظرفیت‌های اتاق بازرگانی در توسعه گردشگری بسیار بالا است امروز با حضور فعالان این عرصه آمده‌ایم تا از توانمندی‌های اتاق بازرگانی سمنان در توسعه گردشگری استفاده کنیم.

وی گفت: اجرای رویدادهای مشترک، برگزاری دوره‌های آموزشی و دیگر موارد مرتبت می‌تواند تعامل متناسب را بین دو دستگاه ایجاد کند.

کرم زاده تصریح کرد: طی جلسات متعدد با بخش خصوصی به این نتیجه رسیده‌ام که مشکلات با تعامل بخش خصوصی بسیار زود حل می‌شود با این رویکرد می‌توانیم بسیاری از مسائل اقتصادی را مرتفع کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به برنامه‌های متعدد این اداره کل برای معرفی استان، گفت: استفاده از ظرفیت شبکه‌های ملی، ساخت مستند، استفاده از ظرفیت شبکه‌های مجازی و تبلیغات محیطی در حال انجام است.

کرم‌زاده، برگزاری فم‌تور را در جذب گردشگر مؤثر دانست و افزود: برگزاری استارتاپ ویکند گردشگری و صنایع‌دستی و فم‌تورهای معرفی ظرفیت‌های استان با حضور متخصصان ازجمله برنامه‌ها است.

کرم‌زاده معرفی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را توسط اتاق بازرگانی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان خواستار شد و گفت: حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نقش مهمی در رشد و توسعه گردشگری دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه شورای میراث فرهنگی استان سمنان در حال راه‌اندازی است، بر حضور فعال اتاق بازرگانی استان در این شورا تأکید کرد.

موضوعات :
در همین رابطه