رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

ابوالفضل خاکی در جلسه شورای گفت‌وگوی استان قم

اسناد مالکیت صنایع مستقر در جاده قدیم قم- تهران صادر شود

رئیس اتاق قم می‌گوید: ۱۲۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در جاده قدیم قم-تهران باوجوداینکه 50 سال از زمان استقرار آنها می‌گذرد، هنوز نتوانسته‌اند اسناد رسمی خود را دریافت کنند.

04 تیر 1401
کد خبر : 42930
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم گفت: 120 واحد تولیدی و صنعتی مستقر در جاده قدیم قم-تهران از نظر ثبت سند وضعیت بلاتکلیفی دارند و با گذشت 50 سال از زمان استقرار، هنوز نتوانسته‌اند اسناد رسمی خود را دریافت کنند.

ابوالفضل خاکی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قم با اشاره به مسئله تعرفه‌های آب در واحدهای صنعتی گفت: باوجوداینکه شهرک‌های صنعتی شکوهیه، محمودآباد و الغدیر در محدوده منطقه محروم قمرود واقع شده اما ضریب مناطق محروم مانند مباحث مالیات، آب‌بها و غیره در آن اعمال نمی‌شود.

رئیس اتاق قم همچنین با اشاره به مطالبه کسر دریافتی کالاهای ترخیصی، اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی از دهه سوم اردیبهشت‌ماه اجرایی شده و از گمرک و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست می‌شود نسبت به حذف کسر دریافتی کالاهای ترخیصی قبل از آن مساعدت داشته باشد.

او در بخش دیگری از نشست، گفت: طی یک ماه گذشته هیات‌های تجاری از کشورهای نیجریه، نیجر و عراق با سفر به قم با ظرفیت‌های تجاری و تولیدی قم آشنا شدند و با تعاملات انجام شده به‌زودی نمایشگاه ویترینی قم در یکی از شهرهای شمالی کشور عراق برپا خواهد شد تا زمینه آشنایی و افزایش تبادلات تجاری فراهم شود.

خاک اضافه کرد: به‌زودی دو هیات تجاری از کشورهای عمان و سوریه ضمن سفر به قم با ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی استان قم آشنا خواهند شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: تهیه دایرکتوری اطلاعات واحدهای اقتصادی استان به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی و انتشار در سطح کشورهای هدف، ایجاد نمایشگاه دائمی در استان بغداد عراق، تبادل تورهای تجاری بین طرفین، برنامه‌ریزی حضور در نمایشگاه‌های سال 1401 بربر تقویم نمایشگاهی و ارسال به کشورهای هدف، معرفی حداقل 20 تاجر خوش‌نام در راستای اعتمادسازی بین اتاق‌های تجاری و معرفی مرکز داوری اتاق قم و اتاق ایران برای اعمال داوری در قراردادهای تجاری طرفین در صورت بروز اختلاف از مهم‌ترین مصوبات سفر هیات تجاری کشور عراق قم بود.

خاکی با بیان اینکه عراق بزرگ‌ترین کشور هدف صادراتی قم است، اظهار کرد: باید توجه بیشتری نسبت به رونق و تسهیل صادرات و واردات با حمایت‌های استانی بین قم و عراق صورت بگیرد.

موضوعات :
در همین رابطه