رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

کیوان کاشفی در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در استان کرمانشاه

باید الزامات همکاری با اقتصاد جهانی در صورت رفع تحریم‌ها، فراهم شود

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر چابکی، رقابت‌پذیری، به‌روزرسانی سیستم‌ها و توانمندسازی نیروی کار، بر لزوم فراهم‌سازی الزامات و مقدمات همکاری با اقتصاد جهانی در صورت رفع تحریم‌ها تأکید کرد.

21 تیر 1401
کد خبر : 43142
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با بیان اینکه ایران طی ۳۰ سال اخیر همواره درگیر تحریم‌ها بوده است، گفت: کمتر کشوری در جهان چنین شرایطی را تجربه کرده؛ اما ما به همت تولیدکنندگان و صنعتگران به‌خوبی از این شرایط گذر کرده و همچنان به ایستادگی ادامه خواهیم داد.

کیوان کاشفی در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در استان کرمانشاه، وفور کالا در کشور را بیانگر توانمندی فعالان اقتصادی کشور در این شرایط تحریم دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه قیمت برخی کالاها بالا است اما کمبودی در بازار و مغازه‌ها نداریم که این مسئله با توجه به محدودیت‌های شدید تحریم، قابل‌تقدیر است.

رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه طولانی شدن تحریم‌ها درهرصورت عاداتی را ناگزیر به تولید و مصرف کشور تحمیل خواهد کرد، گفت: دوران تحریم را می‌توان به سه دوره کوتاه‌مدت، میان‌مدت و طولانی‌مدت تقسیم کرد که اکنون در حال گذر از دوره میان‌مدت و ورود به دوره بلندمدت هستیم.

کاشفی یکی از مهم‌ترین تبعات طولانی شدن تحریم‌ها را کاهش چابکی و رقابت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی دانست و یادآور شد: اگر روزی تحریم‌ها برداشته و درهای کشور باز شود صنایع کشور امکان رقابت با دنیا را نخواهند داشت.

او افزود: از سوی دیگر اکنون در حوزه تولید و تجارت جهانی قوانینی در حوزه انرژی و محیط‌زیست حاکم است که با پایان تحریم ناگزیر به پیوستن به این کنوانسیون‌ها هستیم و صنایع کشور باید برای به‌روز کردن سیستم‌های خود آماده باشند.

کاشفی عنوان کرد: به‌علاوه نیروی کار ما نیز چون تاکنون پیوستگی کافی با دنیا را نداشتند باید خود را به‌روز کنند و از همین رو برای دوران پساتحریم نیازمند نیروی کار بین‌المللی و بهره‌ور هستیم.

او از آمادگی تشکل‌های بخش خصوصی نظیر اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن برای تشکیل اتاق فکرهایی در این زمینه خبر داد.

موضوع دیگری که کاشفی به آن اشاره کرد اهمیت بهبود فضای کسب‌وکار کرمانشاه بود و گفت: همه خواسته‌های فعالان اقتصادی از مسئولین در بهبود فضای کسب‌وکار خلاصه می‌شود.

رئیس اتاق کرمانشاه با تأکید بر اینکه بهبود فضای کسب‌وکار باید به خط‌مشی اصلی دستگاه‌ها تبدیل شود، تأکید کرد: عمده اقداماتی که برای بهبود فضای کسب‌وکار باید انجام شود نرم‌افزاری است.

به گفته کاشفی، اگرچه فضای کسب‌وکار کرمانشاه طی سال‌های اخیر ۱۰ رتبه بهبود یافته اما باید جز پنج استان اول کشور باشیم.

به عقیده او، فقط با بهبود فضای کسب‌وکار، درهای استان برای ورود سرمایه‌گذاران باز خواهد شد.

در همین رابطه