رادیو مجازی اتاق ایران - 12 تیرماه 1403

مرکز آمار ایران اعلام کرد

رشد 12 درصدی عرضه گوشت طیور در خردادماه

گزارش مرکز آمار ایران بیانگر آن است که در خرداد امسال میزان عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه های رسمی نسبت به خرداد سال قبل 12 درصد و نسبت به اردیبهشت امسال 7 درصد افزایش داشته است.

02 مرداد 1401
کد خبر : 43249
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه خرداد سال جاری منتشر شد. بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد ۱۴۰۱ جمعاً 203 هزار و 578 تن گزارش شده، که سهم گوشت ماکیان (مرغ و خروس) بیش از سایر انواع طیور بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت ماکیان (مرغ و خروس) با 196 هزار و 440 تن، چیزی حدود ۹۶.۵ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با دو هزار و 409 تن و سایر انواع طیور با چهار هزار و 729 تن، به‌ترتیب ۱.۲ درصد و ۲.۳ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد ۱۴۰۱ با ماه مشابه سال ۱۴۰۰ نشان‌دهنده افزایش ۱۲ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در خرداد ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال قبل برای ماکیان (مرغ و خروس) ۱۰درصد، بوقلمون ۲۷ درصد، و برای سایر انواع طیور ۱۷۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد ۱۴۰۱ نسبت به اردیبهشت در حدود ۷ درصد افزایش داشته است.

موضوعات :
در همین رابطه