رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

صادرات مرغ و تخم مرغ بعد از 6 سال به عراق آزاد شد

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: صادرات مرغ، پر مرغ، تخم مرغ، جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار به کشور عراق، بعد از ۶ سال ممنوعیت آزاد شد.

12 مرداد 1401
کد خبر : 43378
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این خبر که صادرات انواع محصولات مرغ‌داری بعد از 6 سال به کشور عراق آزاد شد، گفت: سلامت فضای تولید طیور کشور موجب رفع این ممنوعیت شد.

سید محمد آقامیری معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه نظارت دامپزشکی در کشور در سطح مطلوبی قرار دارد، از رفع ممنوعیت صادرات محصولات مرغداری‌ها به عراق خبر داد و گفت: بعد از ۶ سال که صادرات مرغ، پر مرغ، تخم مرغ، جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار به کشور عراق ممنوع بود، خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام دادیم صادرات همه محصولات مرغداری به عراق آزاد شده است.

وی دلیل رفع ممنوعیت را سلامت فضای تولید طیور کشور خواند و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته همکارانم، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور مهار شد و دنبال این هستیم که ۵ بیماری را به طور کامل ریشه کن کنیم و این امر کمک همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو یا CCHF در ماه‌های اخیر، اظهار داشت: برای مقابله با این بیماری یک ستاد مرکزی تشکیل دادیم و خوشبختانه شیب افزایش مبتلایان بسیار کند شده است.

وی درباره جدیدترین آمار مبتلایان به تب کریمه کنگو گفت: حدود ۶۰ نفر مبتلا به این بیماری داریم و متأسفانه ۵ نفر فوت کردند.

در همین رابطه